VINTERKLAR ?

17-09-2011-18:07:43

Go efterår til alle. Nu er det vel snart tid til at stille de små biler lidt til side for vinteren. Min grønne 1000er har kun været ude i tørvejr i sommer og har stået i carport . Nu er jeg så heldig, at en jeg kender, har bygget en lækker ny isoleret garage og der er plads til en Mini også. Hvad behøver jeg at gøre ved bilen inden den sættes væk. Jeg har cover til den og der er frostvæske i køleren og selvfølgelig bliver den gjort ren , men ellers noget man bør gøre??
Vh BW

bw

Frisk motorolie på. Og godt med ekstra luft i dækkene, hvis ikke du har mulighed for at sætte den på bukke, og aflaste dækkene. Så pil batteriet fra, og hold det opladet.
Så går det nok ikke helt galt.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-09-2011-18:27:11


;-) Tak tak til Carsten, troede heller ikke der er så meget andet at gøre, men her er jo mange erfarne folk herinde, så måske var der lige et eller andet man absolut bør huske ;-)
Mvh BW

bw

Svaret d. 18-09-2011-10:20:58


Selv tak da! :-) Der skal såmænd nok dukke flere gode råd op. Vær du sikker på det.
Faktisk kan du med sindsro stoppe en oliemættet klud ind i udstødningsrøret, så der ikke kan krybe fugt ind i cylindrene via åbne ventiler. Men måske lidt ``overkill`` ;-)
Og sikkert også i den anden ende..........af motoren......
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-09-2011-11:10:08


HEJ. JEG PLEJER AT STARTE MIN MINI OP CA. EN GANG OM MÅNEDEN OG LADE DEN STÅ OG BULDRE ET KVARTERS TID NÅR DEN STÅR I VINTERHI.

mini steen

Svaret d. 18-09-2011-17:52:51


Hvad har undervognen bedst af, hvis vi ser HELT bort fra dækkende?
At bilen bliver sat på bukke under støttepladerne, hele vinteren, så vægten bliver taget af undervognen?
Eller at stå på dækkende, så undervognen beholder det naturlige tryk fra bilens vægt?

Jeg skifter dæk og fælge til sommer, derfor betyder dækkene ikke noget.

colakurt

Svaret d. 25-10-2011-23:59:17


Tilbage