Ny regel for veteran...

15-12-2005 22:25:00

Hej

Jeg synes lige jeg vil glæde andre Mini ejere, hvis bil er ældre end 35 år.

Reglen for indregistrering af et veterankøretøj er endelig ændret. Det er nu blevet rullende, dvs. en bil over 35 år kan registreres som et veterankøretøj, hvilket gør at man kun skal til syn hvert 8. år :)


Uddrag fra bekendtgørelse nr. 1067:

Veterankøretøjer

"§ 4. Et motorkøretøj, der er underkastet periodisk syn efter § 55, stk. 1-3, i bekendtgørelse om godkendelse og syn af køretøjer og registreret første gang for mere end 35 år siden, kan registreres til veterankørsel.

Stk. 2. Et køretøj, der er registreret til veterankørsel, må kun benyttes lejlighedsvis og ikke til erhvervsmæssig personbefordring, transport af farligt gods, udrykningskørsel eller udlejning uden fører."


Så er det bare med at komme ned på motorkontoret og få Mini'en omregistreret! :)


Mvh
Morten
Miniklub Midt-Vest

Søgaard

Hold da helt kæft, det er den bedste nyhed jeg har hørt længe... jubii!!!

cooper 91

Svaret d. 15-12-2005 22:29:14


spørgsmål hvormeget må i så køre når den er en veteran bil er der lov om det det syntes jeg at have hørt.

coopermini

Svaret d. 15-12-2005 22:47:40


Hej venner
jeg er helt enig i, at det er en dejlig nyhed ! Husk dog, at man så vidt jeg ved normalt kun kan få sin bil veteran-registreret, hvis det er ens anden vogn. (dette bruger de som kriterium for, at man ikke bruger bilen til daglig kørsel)
-Ulrik O.

Ulrik

Svaret d. 16-12-2005 10:47:10


jeg mener kun det er forsikringsselskabet der sætter et antal km. man må køre og datoer fra og til hvornår den dækker om viinteren.

emaljevan

Svaret d. 16-12-2005 11:38:17


Hej min bror har en gammel volvo veteranforsikret og den har forsikringen sat til 10000 km om året og en kørsels periode fra 15 marts til 15 november, men ved så ikke om det bliver det samme med veteran kørsel så den kun skal synes hver 8 år.

frank

minibisse

Svaret d. 16-12-2005 12:56:58


hej
Der ligger også klausuler på at køretøjet skal fremstå i org stand ..
Der står mere om de nye regler og om klausulerne på dansk motorhistorisk samråds hjemmeside .
van man

combi van 64

Svaret d. 16-12-2005 14:37:26


http://www.motorhistorisk.dk/registrering_til_veterankorsel.htm

bare lige til info om hvor det er at finde

mvh
kuno

Staalorm

Svaret d. 18-12-2005 12:47:59


Er der nogen der ved om det absolut SKAL være nr. 2 bil for at den kan registreres som veteran?? Har også hørt lidt om at veteranbiler er en del billigere i vægtafgift....

stoofi

Svaret d. 21-12-2005 16:50:13


ifølge det de viste på motorkontoret må den ikk køre som nr 1 da den ikk må bruges som erhvervs og daglidags bil men kun til lejlighedsvis brug og doko på at man har en bil mere indreg til dig selv ..
Fidde

combi van 64

Svaret d. 21-12-2005 20:14:08


Hvordan er det så med registrerings afgiften på inporterede veteran køretøjer

longman

Svaret d. 23-12-2005 10:21:11


Hvor får i fra at det skal være ens 2. bil??

Der står ikke noget omkring dette inde på http://www.motorhistorisk.dk/registrering_til_veterankorsel.htm
Det eneste de skriver ligende er at det kun må bruges lejlighedsvis.. det vil vel også bare sige som sommerkørsel.

I må meget gerne skrive hvor i har det fra??

Prosendal

Svaret d. 23-12-2005 20:06:13


Hej

Jeg har forsikret mine mini'er hos www.nordiskveteran.dk, og der står i forsikrings policen at man skal ha' en bil nr. 1, og jeg skulle også oplyse registrerings nummer på min bil nr. 1 da jeg tegnede mine forsikringer, så du skal nok ringe og snakke med forsikringen om det.

Hilsen Jacob

mini

Svaret d. 23-12-2005 20:36:54


ok, dvs. det er kun forsikringsselskabet som kræver det..

Jeg har altid troede at man kunne have en veteran bil som 1. bil.. men ja så er der jo ikke nogen grund for mig til at vælge en Så gammel en. Så er det bare med at finde hvilken model man bedst kan lide

Prosendal

Svaret d. 24-12-2005 13:47:03


Tilbage