Hjælp bilen trækker til venstre

10-09-2011-19:45:40

Hej har endelig fået samlet bilen næsten færdig. men når jeg giver gas trækken den meget til venstre og når jeg slipper gassen trækker den til højre.
er der nogen der ved hvorfor.

ville jo gerne ud på gokartbanen i morgen og køre

hudlebusch

Kan den være helt ud af sporing ?.. forskelligt dæktryk foran ?

KarstenK

Svaret d. 10-09-2011-19:47:32

Det lyder som et halvtrægt diff... Eller et for stramt leje på højre side, meget stramt

julianfalck

Svaret d. 10-09-2011-21:30:06

Hej hvordan kan jeg tjekke om det er et halv trængt diff.. ?
:-O

hudlebusch

Svaret d. 10-09-2011-22:13:01

Altså hvis det lyder som dit venstre hjul har næmmere ved at dreje rundt end dit højre da flere kræfter bluver overført til det venstre når du accellerere og det højre bremser bedre,, det kan også bare være den højre forbremse der hænger..har du skiver på eller stadig tromler foran?

julianfalck

Svaret d. 10-09-2011-22:42:50

der er kommet skivebremser på ;-)

hudlebusch

Svaret d. 11-09-2011-06:58:47

Det lyder som noget med differentialet.
Men er den blevet sporet. Og hvordan med camber og caster bøsningerne.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-09-2011-09:55:22

Kan det være noget med en defekt skråsvingarm eller bøsningerne ?
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 11-09-2011-10:55:54

Jeg oplevede det samme da jeg lige havde samlet min. Det var præcis de samme problemer som du nævner. Problemet viste sig at være en samlefejl af styrearmene/kuglerne. Jeg havde, uden at kigge i min Haynes manual, samlet styretøjet så styrekuglerne gik ovenfra og ned i styrearmene(de små arme der sidder på navene). Det betyder at styrestængerne er vinklede, i stedet for vandret, og når bilen ændrer højde (acceleration/bump/nedbremsning) ændrer sporingen sig. Ved at montere styrekuglerne nedefra bliver styrestængerne tæt på vandret, og ændrer sig således ikke at betydning under kørsel.

Håber det kan hjælpe

-Rasmus

Rasmus Holst

Svaret d. 11-09-2011-13:14:37

Hej
efter den er bliver sporte er det hele fint igen :-D

hudlebusch

Svaret d. 16-09-2011-20:56:12

Forkert sporing (på forhjulene) får ikke bilen til at trække til en side, man vil bare dreje på rattet til bilen kører ligeud.

Når den trækker til en side, er det som regel nogle af de andre styretøjsvinkler det er galt med.

Når den skifter ``trækkeside`` ved henholdsvis acceleration og bremsning, skyldes det styretøjsvinklerne ændrer sig.

Det kan være slør, som regel er det skråstabilisatoren og/eller gummiet til dem. Jeg har dog også oplevet at rust har gjort at beslaget på forrammen til skråstabilisatorern så svagt, at det gav sig ved træk/bremsning.

Boman

Svaret d. 16-09-2011-22:11:18

Tilbage