16-08-2011-23:42:19
Jeg står og skal skifte min Polo ud med noget andet, og har længe tænkt på en Mini, men nu er der så mange fabrikanter af dem, så vil høre hvilken en man skal have fat i? umidlbart vil jeg nok sige Rover da de er nyest, men samtidig høre man også så meget negativt om Rover.
Den skal primært bruges til hverdags kørsel i københavn, samt en del ture frem og tilbage til nordjylland. Så det er ret blandet kørsel. Kan den det, eller er den mest til weekend ture og sjov?
Og er det til at skaffe reservedele til minierne?
ældre bil = sjov og weekendkørsel
emaljevan
Svaret d. 17-08-2011-04:46:23
Det er nemt at skaffe dele og de er billige, hverdags kørsel klarer den fint, jeg bruger selv min til at køre fra københavn til arbejde i hørsholm. Men husk en gamel bil skal der skrues på for at holde kørende.
Lasse
Laze
Svaret d. 17-08-2011-08:27:34
Kender kun alt for godt det med at skulle skrue for at holde en bil kørende. Den tidligere eger har været så venlig at køre min Polo ret hårdt, så det med at skulle lave bil er ikke nyt. Og jeg har lidt på fornemmelsen at Minien er lidt lettere at gå til.
Nu går jeg også en del op i carfi, men er der i det hele taget noget anlæg i den bil til at starte med? og hvad sidder der i fra standart hvis der er noget?
Og NEJ jeg snakker ikke om stort Brian anlæg, men at sætte noget bedre i de originale huller, hvis der er nogen.
colakurt
Svaret d. 17-08-2011-12:28:34
Poloen er meget lettere at lave, hvis man ikke er ``opfostret`` med Minier ;-)
Men nu skal man jo ikke sidde på Minispeed og rose en tysker! ;-)
Men hvor meget vil du hælde ud af mønter på sådan en gammel slæde.
Og husk endelig at tage en Mini-kender under armen, når du skal kigge bil.
De er smækfyldt med fælder, der ikke nødvendigvis er sindssygt dyre at rette, men skideirriterende.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 17-08-2011-12:49:43
jeg regner med de 55-65K så burde jeg kunne finde en ordentlig en. Dem jeg har kigget mest på er importeret fra tyskland i 06-08 så de har levet et relativt saltfrit liv.
Men er der andre steder end bilbasen og siden her, hvor man kan finde et større udbud af minier til salg?
colakurt
Svaret d. 17-08-2011-14:23:54
der er nogen fine nogen på dba
denlille
Svaret d. 17-08-2011-15:28:30
Noget helt andet er så, nu er jeg næsten 190cm høj, og det er jo en ret lille bil. Vil jeg kunne køre bilen, eller vil det være umuligt at komme til at side ordentligt i den?
colakurt
Svaret d. 17-08-2011-18:02:01
jeg er 189 og har kørt italien tynd og hjem igen i min, og det var bestemt ikke noget problem, men regn ikke med der er plads til nogen bagved dig... ;-)
Jeg tror du vil opdage at polo`en skruer du på af nødvændighed ind imellem, og mini`en skruer du på når du får en chance. så ved hver tankstation har man da lige klappen åben osv...
Jeg har et sæt CSS fuldtone 3.8`` i instruments brættet og en lille sub bagi, drevet af en en ordenlig 4ch slave med et delefilter i. Jeg bruger det til at tjekke mix på (er i musikbranchen på en del måder) og det fungere MEGET godt. og det kan også overdøve bilen ved de der 100km/t
Min er fra 1980, og den larmer nok en del mere end en rover fra 90`erne inden i.
vh
Julian
julianfalck
Svaret d. 17-08-2011-19:04:33
Der er eller har ihvertfald været en bruger herinde, der er 2 meter og 6-7 stykker. Han klarede det vist fint.
Jeg så ham også omtalt i et andet bilforum, holdende på en parkeringsplads, ved et byggemarked var det vist. :-)
En Mini er lidt som Doctor Whos telefonboks.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 17-08-2011-19:52:42
elleres finder du bare en med soltag :-)
denlille
Svaret d. 18-08-2011-17:19:42
Hvad er der af sådan generelle svagheder ved minierne, ud over rust?
Nu lærte jeg jo på den hårde måde at gearkassen er et generelt problem på poloerne, så vil gerne undgå så dyre overraskelser igen, hvis det kan undgås.
colakurt
Svaret d. 19-08-2011-11:33:04
He he...
ikke andet end ens egen svaghed for bilen ;-)
nej. Du skruer hele tiden. Der er ikke rigtig nogen dele der sådan er voldsomt dyre mm. du vil ha` en toptuned cooper s motor med gearkasse osv. Der er bare mange dele, og det minder lidt om ens egen krop hvor vi kontinuøst skifter alle celler ud hele tiden... ;-) så ja, man skruer hele tiden... køber småting i en jævn strøm...
F.eks hvis din gearklasse ryger, eller hele din motor... så er det et ret stort markede og man kan normalt godt finde en hel motor med gearkasse til 3-5000,- der kan køre..
Det er jo en britisk bil, så ud over rust siges det at det elektriske er lidt af en svaghed.. dog har jeg haft meget få problemer her... og diagrammerne er nemme at tyde.
vhj
julianfalck
Svaret d. 19-08-2011-16:23:11
En af de generelle svagheder er ejeren! Der har smidt sin fedtsprøjte væk, så svingarme for/bag, og bærekugler ikke bliver smurt.
Stumperne er såmænd peanuts hvad kr,- angår, men nogle timers arbejde er der dog i det.
Ellers som du siger rust, og rust og mere af samme. Og tænk, tromlebremserne kan sgu ikke justere sig selv heller :-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 19-08-2011-16:59:28
Colakurt! Sendt en PM til dig.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 22-08-2011-17:15:55
Hvor skal man kigge efter Minier i DK? jeg er ikke ude i at ville importere noget fra tyskland, da jeg ikke er ret meget inde i reglerne vedrørende syn og afgifter.
Der er selvfølgeligt markedet på siden her, dba, bilbasen, bilzonen og så videre. Men er der nogen steder med et større udvalg end 5-11 biler?
colakurt
Svaret d. 06-09-2011-19:31:43