01-08-2011-18:04:28
Hej
har snakket med min syns manden han siger jeg skal skaffe nogle papirer på mine bremser som jeg har sat på det er dem her Mini Sport - 7.9`` Vented Brake Caliper Kit
hvis han skal syne den med konstroktiv ændring da der normalt er tromler på hele vejen rundt
har i oplevet det samme ?
har skrevet til minisport om du har nogle papirer på den men de har ikke svartet endnu
kenneth
På morrismini.dk ligger der nogle godkendelser. Eneste med skivebremser er fra Clubman 1275 GT. Men om den kan bruges til ventilerede skiver er jo et godt spørgsmål.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 01-08-2011-19:19:39
7,9 `` skiver bliver nok svært at få godkend lovligt. 7,4 `` skiver er ok. Det er standard på 1275gt. 7,9`` er mig bekendt ikke leveret fra fabrikken, derfor kræver det en godkendelse fra et anderkendt prøvningslaboratorie. (læs TÜV)
hvis det lykkes dig at få en sådan vil jeg gerne have en kopi til min samling af dokumentation og godkendelser.
mini thirty
Svaret d. 01-08-2011-21:00:32
tjek denne hjemmeside. Der er den lagt ud.
http://morrismini.dk/typeatt.html
Der skal du bare fremvise den typeatt fra 1275 gt. Det gjorde jeg gang jeg havde samme probem. Jeg ringede til fstyr og fik den, og det er den eneste typeattest med skivebremser der er i DK.
Appelsinen
Svaret d. 02-08-2011-00:49:22
Er det nødvendigt med en typegodkendelse?
Cooper S (og MGB) har aldrig været typegodkendt, hver enkelt bil blev synet før indregistrering.
Typegodkendelse var for at undgå, at alle de nye biler skulle til syn, så ved små stykantal undlod man at bruge penge på typegodkendelse.
Om det blev lovpligtigt senere, ved jeg ikke noget om.
Boman
Svaret d. 02-08-2011-09:22:24
En kommentar om (type)godkendelse.
Ved syn er de ikke kvalificerede til at vurdere, om bremsebalancen er i orden, hvilket er meget vigtigt på biler uden ABS.
Man ønsker ikke at bagenden blokerer før forhjulene, især ikke i en kurve.
Da jeg arbejdede hos DOMI, oplevede jeg at MG 1300 overbremsede på baghjulene. Der var monteret dæk med bedre greb (radialdæk) på den, uden man havde ændret bremsesystemet.
MG 1300 var typegodkendt!
Den større vægtfordeling til forhjulene under opbremsning, bevirkede at baghjulene blokerede.
Både den og Mini`en er forsynet med en ret primitiv ventil til baghjulene. En som bare lukker af for trykket, når det overstiger en vis størrelse (som er bestemt af fjederens stivhed).
Boman
Svaret d. 02-08-2011-09:37:35
Hej
Jep det er Reduktions ventiler, mener der er 3.slags.
Jeg har set vidio klip fra Tyskland, også med sænket biler (så over bremser de også) somme tider med dødlig udgang!
mvh
jlf.
jlf1
Svaret d. 02-08-2011-10:31:24
Hej har snakket med syns manden igen kom der ned med en typeattest paa en 1275gt hvordan det staar den er med skivebremser. Men det han gerne vil ha er parpir paa de bremser jeg har sat paa det er helt ok at smide skivebremser paa men er tvu attest eller parpir paa mine bremser for at han kan syne den med konstruktiv aendring. Ikke godt mar skrevet til minisport de han ikke en tvu attest paa det :-S
hudlebusch
Svaret d. 02-08-2011-17:50:25
Det sidder en bremser reduktionsventil paa min model
hudlebusch
Svaret d. 02-08-2011-17:51:46
Jeg ønsker virklig for dig at det lykkes, men jeg har min tvivl.
7,5`` bremser ingen problem.
8,4`` bremser ingen problem.
7,9`` er en skæv hybrid som ikke er fra fabrikanten. Det bliver nok ikke lige til.
mini thirty
Svaret d. 02-08-2011-17:59:26
Det er ikke nogen reduktionsventil. Den lukker bare for yderligere tryk, når trykket overstiger en bestemt størrelse.
Bremsekraftfordelingen bliver bestemt at arealerne på bremsestemplerne og friktion mellem bremsebelægninger og bremseflade.
Boman
Svaret d. 02-08-2011-18:12:08
Hejsa nu går jeg ikke ind for fusk....
find evt nogle standart 8,4`` skiver, calibere du kan låne. kør til syn og få dem skrevet i som konstruktive ændringer. kør hjem og skift til dine 7,9``... jeg har været til syn med min og bremserne havde han ikke spørgsmål til. selv om jeg har sagt til ham at jeg har skiftet til 7,9 ventilerede skiver...
held og lykke med det...
Henrik0225
Svaret d. 02-08-2011-19:58:11
Hej
det er ikke nemt at finde ud af jeg er meget sikker på han er lige glad med hvilken størelse de har bare han får et parpir på dem fra TVU så er han glad
kenneth
hudlebusch
Svaret d. 02-08-2011-20:05:04