15-07-2011-14:03:21
hejsa folks
har lige skiftet pakning på min slavecylinder (minien er en 850 ccm, 1970)når jeg pumper koblingen popper slavecylinderen ud! hvorfor er den begyndt på det?. Nu plejer jeg ikke at rende og pumpe på koblingen, men man burde da kunne trykke 3 gang i træk uden det ender i en defekt slavecylinder?. er der nogen der har ideer til hvad der kan være galt?.
på forhånd tak
martin
Hvis du havde husket at sætte låseringen i, kan den ikke poppe ud.
Hvis den ikke er i, kan den let falde ud når man pumper, især fordi mange koblingsarme er bukket, pga. forkert justering af endestop.
Du kan roligt fjerne endestop helt (senere modeller som fx. Maxi har slet ikke endestop.
Koblingspinden, der går ind i cylinderen, skal mindst nå centerlinien mellem de to skruer, der holder slavecylinderen, ellers er den bukket.
Hvis den er bukket, kan man nemt bukke den tilbage i en skruestik.
Boman
Svaret d. 15-07-2011-15:01:04
hey boman... låsering skriver du,den mangler det er nok derfor jeg har skulle skifte parkningen til at starte med. tak for tippet :0)
martin thang
Svaret d. 16-07-2011-14:32:53
Hej Martin
Surt med dine problemer med slavecylinderen.
Om der er låsering i eller ej betyder ingenting,
det er kun en sikkerhed for at stemplet ikke trykkes ud
under opbevaring og montering, men din koblingsarm
må have været fejljusteret siden stemplet er røget ud.
Armen kan justeres begge veje, vistnok omkring 1 milimeter
slub mellem justerskruen under armen og det samme mellem
de 2 store møtrikker og alu-dækslet når koblingen er trådt
i bund. Mener disse mål skulle være korrekte, ellers hører du nok fra andre lidelsesfæller.
Peter
Peter Mogensen
Svaret d. 16-07-2011-17:28:13
super, så har jeg da noget at tage udgangspunkt i.
martin thang
Svaret d. 17-07-2011-12:54:19
til afslutningen på mine koblingsproblemer (for nu). flexslangen mellem hovedcylinder og slavecylinder blev skiftet, det hjalp. men jeg jeg blev nødt til at forlænge den ``stang`` der sidder på stemplet i slavecylinderen for at kunne aktivere koblingen fuldt ud.
tak for jeres hjælp.
martin thang
Svaret d. 06-08-2011-22:00:15