15-06-2006 07:37:11
Siden der for det meste kun er spørgsmål på denne side, tænkte jeg at den jo også skal have nogle tekniske tips fra bruger til bruger.
Jeg har rodet lidt med udstødning, og jeg kan kun konstatere at alle som kører med 2" udstødning, burde bede om at få deres penge tilbage. jeg ved at det lyder strengt, men sådan er det altså! fordi; hvis man forestiller sig at udstødningsgassen som bliver skudt ned gennem udstødningsrøret, er formet som en kugle, så er meningen med dette at denne kugle skal kunne løbe frit uden skarpe sving, og dårlige samlinger ned gennem udstødningsrøret. men, kuglen skal og kunne fylde røret ud! for ligesom når man prøver at hive en sprøjte fra hinanden, mens man holder for mundingen (der kommer vakuum), så skal kuglen også lave et vakuum bag sig når den løber gennem røret, og på den måde kan man trække mere luft og benzin ind i kammeret, og derved har man mere effekt! 2" udstødningsrør er simpelthen for store, så man får ikke et lige så stort vakuum når en cylinder åbner for udstødningventilen, og lukker den samtidig med at der bliver lukket luft og benzin ind. dette kan specielt mærkes hvis har en 850 eller 1000!!! til sammenligning, har jeg heller aldrig set en motorcykel på 1200ccm, med et 2" udstødningssystem! håber at det er til at forstå!? ellers læg en mail, og så prøver jeg igen..!
mvh. Mikkel
Jeps, den skulle være god nok.. Jeg har fået samme forklaring af min onkel for et godt stykke tid siden, og Georg Mikkelsen kom med samme "historie" den anden, jeg talte med ham..
Jens-Ole
Svaret d. 15-06-2006 08:08:07
nu er det jo ikke alle der kun kører 850, 1000, 1100 og 1275 motor :D
århusmini
Svaret d. 15-06-2006 13:41:21
Ja det er fuldstændig rigtigt og derfor kører de fleste racere heller ikke med mere end 1.75" - det gælder nemlig om at få en flydende bevægelse i udstødningsgassen :-)
longman
Svaret d. 15-06-2006 17:52:40
Smadder herlig information! Tak.
Nu stiller jeg så lige alligevel et spørgsmål..
Når jeg så kører med standart 1100 ccm motor.. hvad vil så være den bedste udstødning for mig??
/Jacob
junior
Svaret d. 15-06-2006 22:02:22