en god dag hos city bilsyn.

12-07-2011-11:48:45

tjo, han syntes at 11%co var lidt i overkanten.
Jeg sagde så at jeg nok ikke havde fået den drejet ned siden klubrally kurset, så tog han en skruetrækker og justerede den ned til 4,93% og gik videre til undervogn hvor han syntes mine bærekugler var lidt slappe i det.
Jeg sagde at så ville jeg da lige skifte dem her i aften. så sagdehan at han gerne lige ville se mig imorgen til at gratis omsyn... :-)

alt andet var tiptop...

fedt!!

julianfalck

Sikke da en flink mand. Du fik jo lov til at beholde pladerne ;-)
Bortset fra, at han da vist ikke behøver at lave en CO måling på så gammel en kælk.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 12-07-2011-13:16:49

jo jo, reglerne er således.
Amerikanske biler (typisk fra sidst i 80’erne) kan være forsynet med en reduce- rende katalysator og en oxiderende katalysator med lufttilskudssystem i en sammenbygget enhed. Bilerne er desuden forsynet med en lambdasonde. Det- te system er ikke en trevejs katalysator og skal alene afprøves ved tomgang.
Før 01.10.86: Før 01.04.84:
Før 01.05.77: Før 01.01.71:
Kulilteindholdet må ikke overstige 4,5 vol.%. Kulilteindholdet må ikke overstige 5,5 vol.%. Gælder ikke for bil med slagvolumen på højst 0,8 liter eller, såfremt dette volumen ikke kan konstateres, med motoreffekt på højst 30 hk (DIN). Gælder ikke for bil med tilladt totalvægt på over 3.500 kg. Kulilteindholdet må ikke overstige 7 vol.%. Såfremt det dokumenteres, at et køretøj i den fabriksfremstil- lede udførelse er af en sådan type, eller at køretøjets karbura- torsystem er af en sådan art, at en konstateret for høj kulilteværdi ikke kan reduceres uden risiko for driftsforstyrrelser, godkendes køretøjet med den lavest opnåelige kulilteværdi.

så jeg skal måle under 5.5% :-)

julianfalck

Svaret d. 12-07-2011-13:53:55

hov jeg editere lige...

Amerikanske biler (typisk fra sidst i 80’erne) kan være forsynet med en reduce- rende katalysator og en oxiderende katalysator med lufttilskudssystem i en sammenbygget enhed. Bilerne er desuden forsynet med en lambdasonde. Det- te system er ikke en trevejs katalysator og skal alene afprøves ved tomgang.

Før 01.10.86: Kulilteindholdet må ikke overstige 4,5 vol.%.
Før 01.04.84: Kulilteindholdet må ikke overstige 5,5 vol.%.

Gælder ikke for bil med slagvolumen på højst 0,8 liter eller, såfremt dette volumen ikke kan konstateres, med motoreffekt på højst 30 hk (DIN).

Før 01.05.77: Gælder ikke for bil med tilladt totalvægt på over 3.500 kg.
Før 01.01.71: Kulilteindholdet må ikke overstige 7 vol.%.

Såfremt det dokumenteres, at et køretøj i den fabriksfremstil- lede udførelse er af en sådan type, eller at køretøjets karbura- torsystem er af en sådan art, at en konstateret for høj kulilteværdi ikke kan reduceres uden risiko for driftsforstyrrelser, godkendes køretøjet med den lavest opnåelige kulilteværdi.

julianfalck

Svaret d. 12-07-2011-14:08:51

Tilbage