14-06-2011-19:05:45
Jeg skal have nogle skærmforøgere til den lille. Har 7x13 deep dish fælge på den nu. Men de stikker jo ret langt ud. Er der nogen der har erfaring med de Sportspack de har hos Huddersfield Mini Spares?
Link nedenunder:
http://www.minispares-online.co.uk/?cat_id=7&sub_cat_id=54&prod_id=1604
Har hørt at det kan være svært at få dem til at passe 100%. Men det er jo halv pris i forhold til at købe dem gennem en af forhandlerne herhjemme. Men de kan vel også være svære at få til at passe helt, eller hvad?
Håber på svar.
Hilsen Lars
99% af Ministumper kræver tilpasning! ;-)
Du skal ihvertfald have noget sportspack eller lignende, for at holde de hjul indendøre.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 14-06-2011-19:09:25
http://www.minisport.com/mini-spare-parts/info_SPDSP-6J.html
jg købte dem her,og de tog 2-3 timer at tilpasse og skrue på.
Tilpasning er sådanset bare at skære ud til skærmens samling der ved trekant stykket, det gjorde jeg let med en dremel..
man skal så selv male dem, de er i glasfiber og kommer med et let matsort lag grunder. Jeg ved ikke hvor meget dine 7`` går under bilen, men mine 6`` er lige på kornet med dem her, som er 89mm og de største jeg kunne finde. Man kan med noget kantliste trække 3-4mm mere ud af dem, og så tror jeg ikke du får problemer med myndighederne... ;-)
julianfalck
Svaret d. 14-06-2011-19:24:27
Tusind tak for de hurtige svar. Fantastisk.
Mine fælge stikker ca 78 mm ud så det skulle jo være klaret med de forøgere fra minisport som du foreslår. Jeg er nemlig lidt tilbageholdende da jeg for nyligt købte et sæt skærmforøgere som overhovedet ikke kan få til at passe...
http://www.plminishop.com/shop.php?action=full&id=708
Men hvis du (julianfalck) har gode erfaringer kan det jo være en mulighed. Har du mulighed for at sende et billede eller to af din bil med dem monteret på?
larsfly
Svaret d. 14-06-2011-19:41:50
Hej Lars
jeg har nogen her under billeder og videoer http://mini.donatortunes.com/
Men har du skåret ud til dem? for jeg skulle skære pænt meget af skærmene for at kunne dreje hjulene.
he he det er iøvrigt et spøjst billede det der på linket du lagde, at ha den gamle læbe og beholde overlæben på motorhjælmen, ser da ret skægt ud.. ;-)
De her fra minisport er også pæne på den måde at de kravler lidt ned under foran, som jeg bedre kan li` plus de koster jo ikke en skid..
:-)
håber de hjælper...
julianfalck
Svaret d. 14-06-2011-20:21:28
hej jeg har også monteret skærmforøgere i glasfibre, da de jeg brstilte i sort gummi ikke var til at få ordentlig monteret.. jeg har dog ikke været så grundi med min montering så helt perfekt er det desværre ikke men jeg kan da leve med resultatet :-)
Henrik0225
Svaret d. 14-06-2011-20:26:39
Hejsa, er sku ked af at skulle informere dig om at din plan med 7*13 Deep dish + sportspack, desværre ikke holder vand.
Fælgene stikker ca. 15 mm ud over kanten på skærmforøgeren.
Har selv haft 7*13 Deep dish + sportspack på min egen mini, og heller ikke her kunne det lade sig gøre, desværre..
Har nu monteret 7*13 superlight, med den ``smalle`` kant, og vupti så kan de være under sportspack forøgere.
Mvh. Gomme
Gomme
Svaret d. 14-06-2011-20:26:40
Hej Julian
Har været inde og se på dine billeder. Det ser super ud med den forøger du har på.
Men det er vel bare at bruge de skruehuller der er i skærmen og så bare skære ud til ``nedløbet fra tagrenden``?
Dem jeg har købt er der ingen huller til og de skal skrues i fra undersiden. Så er fuldstændig umuligt at komme til og formen følger ikke karroseriet.
Tror jeg prøver dem du har på eller den Group 5 de også har. De ser meget ens ud.
Jeg har ikke skulle skære i skærmen for at få fuldt styreudslag. Tror bare jeg har været heldig. For da jeg købte den var den med alm. skærmforøgere og 5x10`` fælge.
Her er link til billeder:
http:/www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=80515&ipc=253890
Men endnu en gang tak for hjælpen.
larsfly
Svaret d. 14-06-2011-20:44:46
Er det fordi du bruger spacerer, ekstra brede tromler eller skive bremser at du ikke kunne få dem dækket?
larsfly
Svaret d. 14-06-2011-20:51:01
næh, naget sidder bare længere inde, men ja, jeg har skiver og brede tromler på.. :-)
Man er nød til at bore nye skruehuller, da skærmen kravler en del m op ad.. lig evt. mærke til afstanden fra skærmkant til blinklys når de ikke er monteret til de så er monteret...
Men vær ikke red, man kan genskabe og lave alt på en mini, så længe der er et stelnummer, er der en bil he he he ;-) de 3 -4 øverste billeder er den samme bil da jeg købte den og havde revet noget af det rustne af... den var da rød ikke? ;-) men 3år og frem og tilbage mellem et værksted ved horsens og københavn, blev den da grøn og pæn...
julianfalck
Svaret d. 14-06-2011-21:06:19
Ja selvfølgelig skal der bores nye huller i skærmen, men gør det noget nemmere at får til at passe når der er huller i forøgeren.
Kan godt se at afstanden til blinklyset bliver formindsket kraftig. Men det er jo fint nok.
Men super fed bil du har. Ser rigtig godt ud det hele. Har lige fyldt en kurv på minisport så mangler bare den sidste bestilling. Grubler dog lidt over om jeg skal vælge den samme som dig, som jeg ved passer!!!! Eller tage den Group 5 forøger der også har udvendige skruehuller, men den ved jeg jo ikke noget om hvor godt den passer....
larsfly
Svaret d. 14-06-2011-21:16:06
Hmm gør det der føles bedst, he he men et godt tip herfra, brug englænderne til styling og den slags men deres mekaniske dele er altså tit tvivlsomme, så jeg ynder at købe mine benzinpumper bremsedele og lejer samt andre motordele hos vores fine danske butikker, lidt dyrere men meget bedre service og viden.. Men det er jo bare mig ;-)
julianfalck
Svaret d. 14-06-2011-21:20:49
Har også ofte brugt de danske forhandlere. Og ja de er gode, men lidt dyrere. Ringede for pris på Sportspack og tæppesæt. Samlet pris på ca 3200 kr. Tilsvarende på minisport med forsendelse er ca 1400 kr....
larsfly
Svaret d. 14-06-2011-21:26:43
Yes det er svært at konkurere med, og jeg køber da også stads derover.. Men jeg har købt min sidste vitale del derover... ;-)
julianfalck
Svaret d. 14-06-2011-21:30:51
Det kan jo være et problem hvis kvaliteten ikke er for god. Mne man får jo ofte hvad man betaler for... Nu er stumperne bestilt. Så håber jeg det passer når det kommer.
Tak for hjælpen, hyggeligt at få nogle indputs fra dig.
larsfly
Svaret d. 14-06-2011-21:45:57
jeg håber det lykkedes .. :-)
julianfalck
Svaret d. 14-06-2011-22:01:18