04-06-2011-10:46:09
Hejsa alle er der nogle som kan fortælle mig hvad der er galt ,når jeg sætter bilen i gear trækker hjulene ikke rundt det skal siges at jeg lige har lagt motoren i og ved ikke om det kan være koblingen som hænger eller om det er gearkassen men hvordan tjekker jeg at koblingen ikke sidder fast?
Har du udluftet koblingen? Og justeret endestoppet, og den lille 1/4 `` bolt til ca. 0,5 mm spillerum. Den koblingsarmen hviler imod.
Du skal huske at hive godt ud i koblingsarmen, før du måler spillerummet.
Altså hvis det er en A-motor.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 04-06-2011-14:19:28
hej jelshøj det er en a+ motor og der er spillerum men det er meget større da jeg har skruet den 1/4 bolt ind for at se om armen overhovedet kunne gi sig og det kan den, slavecylinderen som du nævner har jeg ikke udluftet da jeg ikke har haft cyinderen skiftet men bare brugt den på den nye motor
karsten w
Svaret d. 04-06-2011-14:37:25
Det må så være en A+ af de ældre slags. Med den gamle type kobling.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 04-06-2011-15:33:58
Som jeg læser det, er der (endnu) ikke problemer med udkobling, men problemer med overføre træk til hjulene.
Det kan være rigtig mange ting, har du husket mellemhjulene, osv,osv.
Lidt flere oplysninger er nødvendige for at kunne give kvalificeret hjælp.
Boman
Svaret d. 04-06-2011-15:47:40
hej boman det er også det jeg frygter men motor og gear har jeg ikke haft skilt ad men jeg ved self. ikke om den tidligere ejer har haft det men det ser ikke sådan ud det jeg tænkte var om koblingen kunne sidde fast og i såfald hvordan jeg ser tjekker det?
karsten w
Svaret d. 05-06-2011-10:40:56
hej boman det er også det jeg frygter men motor og gear har jeg ikke haft skilt ad men jeg ved self. ikke om den tidligere ejer har haft det men det ser ikke sådan ud det jeg tænkte var om koblingen kunne sidde fast og i såfald hvordan jeg ser tjekker det?
karsten w
Svaret d. 05-06-2011-10:40:56
Nu bor du i Hovedlandet, og jeg bor på Djævleøen, så det er lidt svært at hjælpe dig.
Det vil formodentlig ikke tage lang tid at stille en diagnose, hvis man har bilen og kan prøve forskellige ting.
Føles det som om, at bilen går rigtigt i gear?
Hvordan føles koblingen, er der korrekt frigang, osv, osv
Boman
Svaret d. 05-06-2011-21:47:03
smiler oki!! Ja det hele føles rigtigt men jeg er ved at have en mistanke til at ham jeg købte motoren af sagde at han lige havde skiftet koblingen så måske ligger fejlen i en ukorrekt montering så jeg må lige have skjoldet af for at tjekke det
karsten w
Svaret d. 06-06-2011-10:20:38
Fejlen er fundet!! det var tidligere ejer som havde glemt at montere det metalskjold som sidder inde bag koblingsdækslet,det der holder koblingen på plads i de 3 skruer, derudover manglede udrykkerlejet men mange tak for hjælpen.
karsten w
Svaret d. 09-06-2011-07:20:48
Smukt. Godt med en tilbagemelding.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 09-06-2011-10:35:46