11-05-2011-11:26:43
Hej med jer alle.
Jeg er 100% ny miniejer fra påsken i år (2011). Jeg fik min barndomsdrøm opfyldt og har fået mig en Mini Cooper 1,3i (1275) fra 1992. Hvilken herlig lille dejlig sød bil :-)
Nå, men den er begyndt at ``hakke`` lidt i det og går dårligt i tomgang, så jeg har fået det råd, at jeg skal prøve at skifte benzinfilter. Og her kommer så det MEGA flove (og undskyld til jer alle hardcore mini mekanikkere, undskyld) men hvor pokker sidder det ski... benzinfilter henne på min motor ;-)
Håber i kan hjælpe mig, svaret er jo nok nemt nok for jer :-)
Kenneth
Hejsa, tillykke med minien.
Det sidder omme under bagbroen, det gør det ihvertfald på min.
Det kan altså også være den kontakt der sidder under din gaspedal, som den er gal med eller måske din MAP sensor i bunden af din indsugningsmanifold.
Jeg skiftede begge dele på min i sin tid, efter råd fra georg (ÅKM), efter det kørte den perfekt..
Mvh. Morten
Gomme
Svaret d. 11-05-2011-12:42:24
Hey Morten
TAK for dit(dine) råd. Helt suverænt at der en sidde som denne jag/vi kan få hjælp på. Jeg må se om jeg kan finde et hul og køre mini´en ind over og se om jeg kan finde det benzinfilter.
Jeg skal lige nævne, at den tit går ud i tomgang (med mindre jeg holder lidt på gaspedal for at få omdrejninger på), så jeg håber sgu virkeligt det er et nyt benzinfilter der skal til.
Med hensyn til det andet du beskriver som mulige ting der kan være galt, den sensor i manifold, hvor skaffer jeg evt. sådan en´ hvis det med benzinfilter viser sig ikke at være det der skulle til? (Ud over selvfølgelig at jeg kan nyde, at der i det mindste er nyt benzinfilter i) :-)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Viborg
FCKenneth
Svaret d. 11-05-2011-13:50:10