VTEC opdate

12-06-2006 00:01:31

Der er kommet lidt flere billeder
http://users.cybercity.dk/~dsl258367/

MVH Ian

Ian

det ser rigtig godt ud,,

men må man godt smide sådan en motor i en mini her hjemme?

prophecy

Svaret d. 12-06-2006 07:11:51


Det håber jeg:-)

Ian

Svaret d. 12-06-2006 09:21:25


Desværre - det der bliver aldrig godkendt i danmark uden bestikkelse :-)
Hvis det skulle godkendes, skal man bevise at de konstruktive ændringer af bla. forrammen kan holde til nogle nærmere fastsatte standarder og det vil blive rigtigt dyrt da man så skal have bla. teknologisk institut ind i billedet osv osv - glem det, eller kør din bil til syn med normal motor forramme og bremser og skift det hele bagefter :D :D

longman

Svaret d. 12-06-2006 14:24:41


Alle biler der er synet i et andet EU land SKAL også godkendes i en dansk synshal, det vil sige at hvis den bliver synet (TÜV godkendt) i tyskland, ja så kan jeg bare køre til en dansk synshald, vise dem papirene og så er den godkendt.

Jeg kender et par stykker der har gjordt det med andre motor ombygninger.

MVH
Ian

Ian

Svaret d. 12-06-2006 14:53:34


Har du været i synshallen og talt med de folk ?
det er jo ærgeligt at lægge så meget arbejde i en bil og så finde ud af at det ikke kan synes herhjemme. Jeg håber at den går igennem. ellers har du jo en fin banebil.
du skriver at andre har fået synet tilsvarende biler så alle de tests som skal laves er lavet ? men den skal vel på en eller anden måde type godkendes. håber at det lykkes for dig :-)

Staalorm

Svaret d. 12-06-2006 15:14:23


Regelerne er ikke så strænge i tyskland jo, de godkender meget mere end her hjemme. De kigger på hk og om bremserne og resten af bilen er ok. Det er hvis ikke så meget med tests.

Og hvis det er det samme med england MOT, ja så kan man jo få synet stort set alt:-)

Men den skal nok komme på vejen på en eller anden måde ;-)

Ian

Ian

Svaret d. 12-06-2006 21:42:08


Hey Ian

Det ser da godt ud det arbejde der er lavet end til videre... Men tænkte på hvad det koster at få den godkends i tyskland, og om det er muligt når du er dansk statsborger...??? Eller hvordan gør man?? For det må da være muligt, da der er flere dansker der har fået biler godkendt med vilde ombygninger sådan...

Mvh Flemming

Subhuman

Svaret d. 13-06-2006 19:10:40


Jeg har hørt at det koster omkring 7000, og man må gerne være dansk statsborger

Ian

Ian

Svaret d. 14-06-2006 00:07:55


Er der virkelig et smuthul der?? så er det jo bare det man ska gøre.. :D

GRoth

Svaret d. 14-06-2006 09:02:43


Hey..

Lyder da ikke slemt med 7 af de helt lange, men hvad med afgiften..??? Hvad bliver den sat efter bil, motor eller...??

Mvh Flemming

Subhuman

Svaret d. 14-06-2006 12:04:11


Har du ikke glemt et nul på det tal?? hvis du skal have en forurenings attest (Hvis man f.eks sætter en turbo på en gl calibra eller måske en mini) Den kan synshallen da kræve forelagt før de vil syne bilen og her er det sku ikke nok med en alm CO måler. Det er vist noget med at den skal laves på et Bosch værksted i tyskland og prisen ligger omkring 60.000. Og så er man sku stadig ikke sikker på at den kan synes selvom man har den lille lap papir i hånden.
Det er sku nogle underlige regler. Bare se Knast han måtte også betale en bondegård for at ombygge en alm mini til cabriolet, det er også et indgreb som de "bare" kan lave i England og få synet uden så mange papirer og penge.

mini 30Th

Svaret d. 14-06-2006 22:13:55


Den gang knast lavede det var der ikke de regler med EU, og min bil er fra 1976, de første regler om forrurening kom i 1984!!! Så der skulle ikke være nogle problemer.

Ian

Ian

Svaret d. 19-06-2006 17:44:00


Tilbage