12g940 på 998

28-03-2011-14:09:52

Kan kun anbefales!
Jeg mærker en MEGET gladere motor der trækker meget længere op end før.
Jeg har bare smidt det på efter et lille dremmel eventyr, og det er et smadret gammel et, med små revner mellem ventilsæderne på 3 og 4 (mikroskopiske og ikke mere en 3-4mm dybe, så den skal nok holde et par måneder) gamle styr og ventiler med lidt slør osv. så der kommer da lidt blåt ud bagi efter 4000rpm ;-)
Jeg havde ikke stillet blanding, og ventil spillerum var på fingerføleren... Enten er jeg utrolig heldig eller også er det noget der kan blive endnu bedre, hvilket jeg tror.

Så nu er jeg for alvor på jagt efter et godt 12g940, for nu har jeg 2 fine blokke med lommer i!

Bare lige for at komme med en solstråle historie! jeg poster selvfølgelig hvor godt det går med den rette blanding og præcise ventilspillerum...

Så fat dremmelen! ;-)

(jeg har billeder af udfræsningen på min profil...)

julianfalck

Og vi lapper billederne i os!:-)
Det lyder sgu godt, Julian. Tommelfinger opad for budget-tuning ;-)
Carsten.
PS. Jeg håber du nåede at slibe de skarpe kanter af de fine udfræsninger.

jelshøj

Svaret d. 28-03-2011-14:18:26


jo jo, der kom lige 600korn forbi en enkelt gang på hver kant... ;-)

julianfalck

Svaret d. 28-03-2011-14:27:07


Jamen så har jeg ikke mere brok..................
Nå ja, sendte dig en mail for noget tid siden. Men adressen er måske skiftet.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-03-2011-14:34:26


hmmm, det sker jo 1ere og 0erene smutter...
kan du smide den efter mig igen? julian@donatortunes.com

julianfalck

Svaret d. 28-03-2011-14:38:09


As You wish, my Lord! ;-)

jelshøj

Svaret d. 28-03-2011-15:40:16


Ja jeg syns også det kører meget godt sammen. Så må det jo blive endnu bedre på din 1100 :-) Glæder mig til at få min ud at rulle, det bliver bare først til påske :-(

Swish

Svaret d. 28-03-2011-16:06:48


Yes, nu har jeg jo ikke sindsygt travlt med 1100`eren da 998 er blevet helt sjov nu...
:-)
Så den skal laves ordenligt, så jeg skal nok grave 8-10 tusinde op til projektet... det tager jo tid...

Hvorfor først til påske?

julianfalck

Svaret d. 28-03-2011-16:25:54


Ja det koster jo lidt, tror nok min motor endte op i 10k..

Jeg er er travlt optaget på arbejde for tiden så fritiden må vente.. Men har taget en heeeeel uges ferie til påske så der er jo godt med tid til at få skruet og pudset! Jeg er lige igang med at bestille nyt vinylbetræk hos newton commercial. Så må vi se om det er til at skifte!

Swish

Svaret d. 28-03-2011-19:32:45


Hey swish Betrækket er supernemt at skifte

Henrik0225

Svaret d. 29-03-2011-09:17:02


http://www.youtube.com/watch?v=s5UPjewM78o - den spiller sin første lille melodi :-)

julianfalck

Svaret d. 29-03-2011-19:21:14


Lyder godt Julian, dog en smule kikset kamera føring. mon ikke du skulle hyre en fræk dame til at give gas mens du holder kameraet :-)

Har du lavet andet ved motoren ud over topstykket?

Cavazzi

Svaret d. 30-03-2011-14:32:10


Ikke rigtig noget,
altså der er selvfølgelig et LCB manifold på, og en HIF38.
Så har jeg smidt elektronisk tænding på, hvilket er et must! der er ingen grund til at hænge i de gamle platinner.

Men jeg er igang med at bygge en 1098 med en 286graders knast og en nyrenoveret 12g940.
Jeg skal lige ha` slebet krumtap, og købt ind til at samle, ellers er det en vældig fin blok faktisk.

Jeg går jo faktisk nu og mangler en nål der passer til 998/12g940/hif38 setuppet... Den nål der sidder i nu var til en standard 998/12a1458/hs4 stage1.
Jeg skal skrue dysen helt ud nærmest for at få guf nok til de store huller...:-)

Så hvis der er en nål derude et sted der ville passe og ikke har noget at lave er jeg da interesseret?


vhj

julianfalck

Svaret d. 30-03-2011-14:38:46


En AAA nål kunne nok gøre dig glad..............igen ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 31-03-2011-11:20:42


Fedt :-)

jeg har bestilt
AAA, AAM, AAK og ABY... :-)
Så har jeg lidt forskelligt, plus lidt rullefeltet kan file i, og til 1098`eren når den skal tøffe
Det var hvad jeg sådan kunne læse mig til..
Men jeg har spurgt om meninger på forskellige forumer - og AAA synes at være den man skal rette til...


julianfalck

Svaret d. 31-03-2011-12:30:13


Men jeg tror det er her Weberen bliver noget værd... at man med skruer kan justere sig frem til resultatet, istedet for at prøve nåle, fjedre osv...
Jeg drømmer tit om at kunne flytte skruerne ind i kabinen så man kan skifte indstillinger til forskellige situationer, feks 100kmt på motorvejen, eller et hillclimb, eller sværte taxaer til med koks på åboulevarden... ;-)
Man kunne vel fixfaxe lidt med nogen servoer og noget...

det ville være sjovt... :-)

julianfalck

Svaret d. 31-03-2011-12:37:13


Absolut, Men Weber på en Mini? Hm.........tror du skal køre dig en tur i Berlingoen, og få renset tankerne ! :-)
Nå, men Weber kræver også lidt kr,- da der skal styr på emulsionsrør, og tomgangsdyser. Luftkorrigeringsdyser, og ``pumpjets`` til acceleration og hvad mere?
Når man så er i ``the ballpark`` kan man måske klare sig med at lodde dyser og bore om. Men overblikket lider overlast! ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 31-03-2011-13:40:24


SU it is,
jeg laver mig en lille servo til dyse skruen, den kan få lov at sidde der hvor min varmeventil før sad... ;-)

julianfalck

Svaret d. 31-03-2011-15:54:37


Spændende tanke.
Håber du får lavet lidt tegninger, så andre kan ``stjæle`` dit koncept ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 31-03-2011-16:02:22


Tilbage