tosset

24-03-2011-15:32:16

Hvorfor er det at den møg bil altid fejler et eller andet ??? ahhhhh

M.villadsen

den er engelsk...
ikke særlig komfortabel... 52år gammelt design, motoren er af 59 år gammelt design.
Lavet i meget tyndt og billigt materiale...
Faktisk ikke særlig gode odds i 2011... ;-)
men den er pisse sjov at køre i, skrue i, høre på og se på :-)

Du skal bare ha` en corolla ved siden af jo...

julianfalck

Svaret d. 24-03-2011-16:01:54


:-)
Hvad har den nu gjort?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 24-03-2011-16:05:35


Engelske biler har er ry for hele tiden at gå i stykke, men det har noget med samlekvaliteten at gøre.

Efter jeg har skilt min mini totalt ad - og samlet den igen - er der ikke flere fejl end på andre biler.

Der er dog et svagt punkt, tændingssystemet, men udskifter man det med elektronisk tænding, er det problem løst.

(jeg går ud fra, at man skifter olie og oliefilter regelmæssigt - og husker at smøre den)

Boman

Svaret d. 24-03-2011-16:26:44


- Julianfalck Er enig med dig i den er sjov at kører i og den ser jo pisse godt ud.. Sikkert også sjov at skrue i ( hvis man ved hvor man skal skrue henne!! og har værktøjet.. ) Jeg ved desværre ikke ret meget om mekanik.. Men jeg vil gerne lære det..

- Jelshøj Den pisser olie ud foran et sted..

- Boman det gør jeg sandelig også, det er det eneste jeg kan hitte ud af på dytten :)

Jeg ved godt jeg burde ha mig en nyere bil også, men økonomien er sku ikke til det i øjeblikket..

M.villadsen

Svaret d. 24-03-2011-16:44:08


Hvad vejer en mini motor egentligt ?

M.villadsen

Svaret d. 24-03-2011-16:47:03


ca. 150 kg. +/-
Olie ud foran? Hm.....hvis du mener i kølerenden, kan det være pakdåsen ved remhjulet. Ikke helt ualmindeligt.
Hvis det skal være værre, kan det være føderøret ned til oliefilteret. De ruster hen ad vejen.
Men fik du styr på tændingsproblemet?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 24-03-2011-17:05:10


Det kan også være pakningen til oliefilterkonsollen
der er gået, det er desværre noget ragelse på den sene type.
Der er for lidt gods på flangen af konsollen, så pakningen ikke kan holde. En mulig løsning er en Competition konsol,
men den koster desværre lidt penge, men er en god løsning
hvis det er den der er årsagen. Kan finde en pris hvis.
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 24-03-2011-17:41:42


Jeg tit oplevet lige at skulle efter spænde filtret en smule, man skal være lidt blid lige der, man kan kommet til at rive hul i filtret... Men det kan komme derfra... :-)

Du skal ikke være bange for at skrue, man bliver kun klogere, og du kan klare næsten alt med et topnøgle / fastnøgle sæt, en moment nøgle , ligekærv og en stjerneskruetrækker..

julianfalck

Svaret d. 24-03-2011-17:52:31


Har sendt dig en besked til din indbakke

julianfalck

Svaret d. 24-03-2011-17:57:43


hehe velkommen i klubben tænk hvis de bare
kørte så vil vi sku kede os a h...... til ;-)

minilarsen

Svaret d. 24-03-2011-21:15:19


Stop nu lige en halv !!
En mini spilder ikke vædsker af nogen art !!
DEN PISSER TERITORIET AF :)

Knast

knast

Svaret d. 24-03-2011-22:44:00


Tja. Bedre kunne det vidst ikke siges knast ;-)

De dejlige engelske biler, de er super dejlige, man skal bare være lidt indstillet på at bruge lidt penge, og skrue lidt selv. Og er det helt ud i hampen med at skrue, skal man nok bruge lidt flere penge ;-) :-P

Appelsinen

Svaret d. 25-03-2011-07:17:43


Lidt!? Århundredets underdrivelse! ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-03-2011-07:38:55


det er lidt svært at sige hvor den olie kommer fra.. det er ikke sådan at det vælter ud af den men når jeg har kørt en tur er der små stink på kofangeren og i gitteret foran. Kan ikke se hvor den er utæt henne når jeg holder stille. indstilling af tændingen skal jeg have hjælp til jelshøj... :-(

Jeg har iøvrigt kørt længere i dytten i den her uge end jeg kørte hele sidste år ( vejle-billund, tur/retur * 3 ) :-D

Er det et specielt oliefilter der sidder på eller er det noget hr. thansen har??

M.villadsen

Svaret d. 25-03-2011-15:59:40


Hvis du kan finde et filter fra en Kadett D, skulle gevindet passe.
Prøv evt. Refako, hvis du har sådan en biks i nærheden.
Tænding? Det er dejligt nemt at tilbyde hjælp, når afstanden er så stor! ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-03-2011-16:06:49


jelshøj - jeg er villig til at køre op til dig, hvis den ikke bryder sammen på vejen :) ellers har jeg tilmeldt mig det der træf i horsens i næste måned.. kan være der er nogen mini folk der man kunne snakke med om diverse probs..

M.villadsen

Svaret d. 25-03-2011-16:14:00


:-) Ja, man ved sgu aldrig med sådan nogle gamle ting.
Men tilbuddet står jeg ved. ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-03-2011-16:41:18


tjek om din oliepind sidder godt fast og slutter tæt.

falck

Svaret d. 25-03-2011-19:41:50


Prøv at spænde de 2 møtrikker på oliefilter konsolet, de har detb med at løsne sig.
Knast

knast

Svaret d. 27-03-2011-10:09:18


Tilbage