motor `` hikker``

17-03-2011-23:27:01

min 850`er brokker sig lidt hvis jeg holder en konstant fart. Der er ikke noget galt når jeg accelerer men når jeg holder samme fart giver det nogle gange nogle ordentlige ryk i bilen, formentlig fra karburatoren, Det er en hif38. Særligt i 4 gear omkring de 75-80 stykker. Hvad skyldes det??

/mikkel

M.villadsen

Bruger du karburatorsprit?
Det kan også være tændrørene, eller kablerne.
Der er vel olie i klokken på karburatoren.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-03-2011-23:35:04


karburatorsprit ? nej det tror jeg ikke jeg gør :)
skifter tændrør i morgen..
er det nemt at finde ud af om der er olie i klokken ?

M.villadsen

Svaret d. 17-03-2011-23:41:07


og tak for det lyn hurtige svar iøvrigt jelshøj!

M.villadsen

Svaret d. 17-03-2011-23:46:47


Selv tak da ;-)
Olien tjekker du ved at skrue det sorte ``låg`` af, oven på karburatoren. Olien skal stå godt og vel 1 cm. nede i røret.
Hvis det ikke hjælper med tændrør osv, så prøv at give den en lille smule mere benzin, og kør en tur igen.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-03-2011-00:57:12


det kan vel også være strømfordeleren, måske en slidt roter arm??
i mine øre lyder det mest som noget tænding, meeen så skarp er jeg heller ikke i det:-)

Men DEJLIGT at se der findes andre med 850`ere!! troede sku næsten ik der var nogle tilbage der ``gad`` ha dem i længere, hver gang der er et indlæg eller noget herinde, så er det 100-1275 osv osv. meeeeen sjældent 850`er!
Jo det kunne da være sjov med mere ryk i den, men synes også det er fedt, at når bilen er født med en 850`er, så skal den da blive ved med at ha det, og helt standard så lyder den jo som en der tror at den er en kamphund med 120 heste;-)

Sorry.. måtte lige af med lidt! he he

hilsen T/molly

Molly

Svaret d. 18-03-2011-06:56:43


Jeg synes jeg kan erindre at jeg havde et lignende problem på et tidspunkt. Det viste sig at være ``snask`` i benzinen som fyldte karburatorerne og forhindrede dem i at yde ordentligt. Et lille filter på benzin slangen og en rensning af karburatorene løste det problem :)

Alt respekt til jer der kører 850cc i øvrigt! :-D

kedde

Svaret d. 18-03-2011-08:44:47


Jeg havde præcist det der problem, og det forsvandt med en ny kondensator... :-)

julianfalck

Svaret d. 18-03-2011-10:20:18


Det bliver det rene gætværk, sådan på afstand at byde ind på hvad eller hvorfor.
Jeg havde små bitte udsættere på et stykke moderne tysk mekanik. Kun ved dellast, og ganske lidt. Det viste sig at være et overbrændt tændrørskabel med omkring 250 Kilo Ohms modstand.
Og stor respekt for de små motorer! ;-)
Også 13 på dusinet modeller fra vores fortid fortjener bevarelse. Ellers tror fremtiden jo, at alle Minier kørte med ildsprudlende 1275-1380 motorer ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-03-2011-10:33:29


Det er jo en fin nok motor sådan en 850 men jeg må indrømme at nogle gange kunne det være fedt at køre fra nogen,sån når man holder der for rødt.. :)

Jeg fik skiftet tændrør og skruet lidt på karb. Det er sku nok tændingen den er gal med..

M.villadsen

Svaret d. 19-03-2011-13:15:06


Prøv at måle modstanden i kablerne. 6-10 Kohm max. eller ca.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 19-03-2011-13:41:52


jelshøj det mangler jeg udstyr til.. er der nogen i øst jylland ( bor i vejle )der kan og vil indstille tændingen på min mini??! mod betaling naturligvis..

M.villadsen

Svaret d. 21-03-2011-12:22:26


Du skal bare bruge et ganske almindeligt multimeter.
Og tændingen kan du som udgangspunkt stille efter gehør.
I tomgang med varm motor, drejer du fordeleren en lille smule, indtil omdrejningerne ophører med at stige. Så en lille smule den modsatte vej.
Så skal den nok køre. Medmindre det er noget voldsomt og wild motor du har ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-03-2011-12:41:57


du kan jo lige tjekke om din kendensator er iorden, tage rotordekslet af og drej nøglen i tænding.
Tage en lille skruetrækker og skil platinnerne fra hinanden.
Hvis det giver store gule gnister og ikke små bitte blå gnister er din kondensator død, hvilket betyder at din platinner kan ``smelte`` sammen og forsage fejltænding.
;-) bare en idé...

julianfalck

Svaret d. 21-03-2011-14:12:45


Så Julian. Lad nu være med at undervurdere dig selv ;-) Det er et godt bud. Godt tænkt:-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-03-2011-14:44:54


så er spørgsmålet bare hvorfor det er jeg bliver ved med at sætte et E ind i ``tag``... ;-)

julianfalck

Svaret d. 21-03-2011-15:46:25


Fejl 40...............
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-03-2011-16:53:58


Har lige løst samme problem på min i weekenden. Det viste sig at vacumslangen var defekt, skiftede den og problemet var løst.

Martin Thordrup

Svaret d. 22-03-2011-09:11:33


Tilbage