Batteri?

05-03-2011-15:17:39

Hej Alle sammen

jeg har været så ``heldig`` at mit fine Varta batteri på den lille røde er død:-(
skulle jo nok ha haft investeret i den CTEK lader sidste år, men det er enm at være bagklog:-)

nu går mit spørgsmål på hvad i mener man skal smide i sådan en ældre bil??

Der sidder et VARTA D21 SILVER blue dynamic i den i dag, på 62Ah og 600a, fint og rigtig godt batteri, men hvad ville i sætte i? og hvor langt kan jeg gå ned i Ampere timer??

Kiggede lidt på et Varta Black Dynamick, med det er kun 45Ah, hvilket jo burde være nok i sådan en ældre vogn. (navi`en spiser jo ikke strøm i sådan en herrevogn;-) )

Go weekend
Torben/molly

Molly

De små motorer har ``kun`` et 45 amp. batteri. Ifølge instruktionsbogen.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 05-03-2011-16:56:23

hvis det er 12v og kan være i gryden -så skulle der ikke være nogen problemer, mm. du havde tænkt dig at køre med kædesavsolie i bælgen og bo i nord sibirien... ;-)

julianfalck

Svaret d. 05-03-2011-17:27:20

køre jo kun om sommeren, og det er en 850`er jeg har, kan heller ikke selv se hva den skulle bruge meget mere en 45 til?

men det er jo altid rart lige at jekke op på andres meninger:-)

Tror bare det bliver en Black Dynamic ;-)

Molly

Svaret d. 05-03-2011-18:42:48

Jeg har en 850`er med et gelé-batteri fra en kørestol. Det har hidtil ikke voldt nogle problemer.

Ehlers

Svaret d. 05-03-2011-18:58:51

Det er sku da lige og nedværdige sin mini at gi den et batteri fra en kørestol!! ha ha ha ha ha ha ha ha

DET sket så bare ik HER;-)

Molly

Svaret d. 06-03-2011-08:09:52

Kørestolen har i det mindste et batteri, i modsætning til et hundehus ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-03-2011-10:46:18

Var lige ude og lure, og der er tale om et Global Kraft batteri. Det bruges både i biler, både og altså også kørestole.
på Global`s hjemmeside står der: ``Globals kraftserie er af højeste A-kvalitet og findes både som
åbne og lukkede batterier. Den lukkede kraftserien (sx/sealed) er
helt vedligeholdelsesfri og kan anbefales når originalbatterierne
er lukkede. De lukkede kraftbatterier er desuden udstyret med
Magic Eye. Kraftserien er konstrueret med den absolut nyeste
Calcium-calciumteknik og har højeste starteffekt og lang levetid.
Med sine limede cellepakker er kraftserien vibrationssikker og
har derfor længere holdbarhed. Mange batterier i kraftserien er
universelle med aftagelig adaptor som standard.``

Men jeg kan godt følge dig. Det kan da ikke bruges! Det har jo siddet i en kørestol... :-P

Ehlers

Svaret d. 07-03-2011-15:20:23

Hov ville ikke træde nogle overfødderne som sidder i kørestol, meeeen godt nok er en mini lille og handy, men en kørestol skal det ikke sammenlignes med;-) he he

Molly

Svaret d. 07-03-2011-17:59:18

Tilbage