Interiør

07-06-2006 09:48:08

hejsa..

sad lige og kiggede lidt rundt på nettet..¨og fandt et sted man kunne købe dørbeklædningerne til den nye mini..kunne man ikke tilpasse dem til sin gamle mini?

tænkte bare lige på det, har ikk tænkt mig at gøre det :-)

prophecy

tror at det blir meget svært... men man kan vel godt...

GRoth

Svaret d. 07-06-2006 11:51:39

Jeg har en måde hvorbå man kan lave nogle flotte dørsider ud fra et mønster man selv laver eller finder på nettet. det kræver dog at man kan få printet sine tegninger ud i A1 format (meget stort papir)
man skal bare huske at man i et billedprogram skal lave et spejlvendt mønster til den anden side, inden man printer det ud.

- man skal bruge de gamle dørsider som skabeloner til at skre 4 nye dørsider ud i noget tykt og robust pap. man kan også bruge de plader som man normalt bruger til at lægge under tagsten ( jeg kan ikke huske hvad det hedder, men det har samme tykkelse og flexibilitet som det der er brugt originalt. oven på dette limer man med kontakt lim et tyndt lag skum på, så det får et lidt mere luksuriøst look, og bliver mere behageligt at se på( man kan få dette skum i en stofforhandler eller hos nogle specielle stylingshops osv.
- derefter printer man sine designs ud, og klipper mønstret ud.
- så lægger du det op mod sine dørsider, oven på skummet og sætter det fast med nogle fikspunkter så det ikke rykker sig
- herefter kommer noget af det lidt mere tricky; Personligt brugte jeg isoleringsbånd til dørkarme, da det er ca 3 mm i højden, og stadig er blødt, uden at være for blødt (hvor du forstår?)+ at der allerede er lim på den ene side, så man skal ikke fedte rundt med kontaktlim her. dette snor jeg efter skabelonerne, nogle gange i flere rækker for at fylde brede mønstre ud. man kan altid skære efter med en hobbykniv hvis isoleringbåndet på nogle steder er for bredt.
- når man har fået sat isoleringbåndet som man vil have det, betrækker man bare dørsiden med det stof man vil have. det er vigtigt at der er kontaktlim på hele overfladen her, så stoffet binder tæt over det hele (det ser grimt ud ellers, da mønstret kan bliver ødelagt, hvis stoffet ikke lægger sig helt ind til.)

når man først har fået sin egen rutine, går det faktisk ret nemt!
jeg håber at det kunne hjælpe!?

Mvh. Allpass

Allpass

Svaret d. 09-06-2006 11:19:09

Hej Allpass

har du mod på at lave en rigtig guide med billeder.
det lyder som om at det ikke er alt for svært for en nybegynder det her.

Staalorm

Svaret d. 09-06-2006 11:24:16

Allpass... Fed idé... Det går jeg sgu igang med lige så snart at jeg får min bil hjem... :D
så kan jeg evt lave guiden??

GRoth

Svaret d. 09-06-2006 19:06:16

syns det lød indviklet.. heh..

men tror jeg har lavet det nogenlunde på samme måde ;)

prophecy

Svaret d. 09-06-2006 22:34:42

Tilbage