første morris!

24-02-2011-23:02:06

Jeg vil meget gerne have en morris maskot. en af de gamle`` jeg kan ikke lave noget selv andet end putte luft i dækkene! hvad skal jeg købe for at få en god oplevelse!!! hvad skal jeg gå efter!!! størrelse af motor, pris!!! gode råd!!

på forhånd tak!

Bentzen

bentzen

Gode råd!? :-)
Det kan og vil helt sikkert blive en ret dyr fornøjelse, hvis du ikke selv kan lave bilen.
Men du skal afgøre hvor meget du vil bruge. Og så benytte dig af flinke folk fra forummet, når der skal kigges bil.
Du får en god oplevelse i en hvilken som helst Mini. Gammel som ny.
MEN! Der er mange faldgruber med Minier.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-02-2011-01:15:06


fra 40.000 for en god en... og det er sikkert slut 70`er modeller og op til midten af 80`erne, 90`er modeller kan sagtens koster 50-100.000,- og 60`er modeller som er i rigtig god stand kan også koster op mod 100.000 hvis ikke mere.

Men god vind! :-) jeg håber du finder en rigtig fed en, og jeg er 100% sikker på du kan finde en kender herinde i dit område der kan se et evt bud igennem for diverse fejl... det er jo det vi elsker! :-)

vh
julian

julianfalck

Svaret d. 25-02-2011-09:32:33


Nårh ja, motorstørelser. Jeg var rimlig ligeglad... jeg ville helst gå efter noget ældre kaburator halløj... Men gå efter en 1275 fra 70`erne... så har du sjov nok til at starte med... hvis de er i god stand idag, er det meste metal sikkert skiftet ud nu, og det betyder mindre rust ;-)
Der er også masser af meninger omkring hvor de er bygget, jeg har en fra fabrikken i belgien, og det skulle være det der rustede mest... men jeg har tilgengæld kun meget lidt metal tilbage af det originale, resten er banket ud på Nordisk Minorlagerets fabrik på sri lanka eller sådan noget...

og hvis du vil ha` cooper er det bare dyrt også selvom den er helt til hundene...

julianfalck

Svaret d. 25-02-2011-09:49:15


Hej Bentzen.
snup det du føler for!
Det er stadigvæk delte meninger, hvad angår modeller!


Nogen mener bla. (eks.) det skal være en orginal!

Hvad der så viser sig, at reg attest, er orginale! men alt andet er skiftet!
eller at bilen har alle orginale dele, men ikke den org. reg. attest.



Selv på de extrem dyre, er alt ikke org.

Men pyt, bare du/vi nyder det.
Hygge
Og held og Lykke

jlf1

jlf1

Svaret d. 25-02-2011-12:30:34


Helt enig !! Se dig for - men køb den mini du synes er fin for dig , vi kan ikke allesammen have det unikke og funklende eksemplar - men en mini kan man rimeligt enkelt give sin egen personlighed og så bare hygge sig med den ! :-) Pas på den og sammenlign den ikke med noget andet nymodens køretøj.
Kunne tænke mig at lave en lille selvklæbende streemer til ruden ( a real MINI is NOT a BMMWthing ) BW ;-)

bw

Svaret d. 26-02-2011-11:23:58


Tilbage