Strøm til metro motor i mini

19-02-2011-14:13:10

Hej

Jeg har lagt en metromotor i min mini, og forsøger mig med vertokoblingen i første omgang (Kommentarer på dette frabedes). Jeg søger en der evt. kører med samme kombination, da jeg er lidt i tvivl om hvordan strømmen til starter/strømfordeler skal trækkes, i forholdt til måden det var med mini motoren. Forskellen ligger jo i at starterrelæet her sidder på starteren, og at den elektroniske tænding der sidder på metromotoren kører med 12 volt.


Håber der er en derude, der kan fortælle mig proceduren, så jeg kan få startet vogntøjet op..

Benzo

Benzo

Du er skal finde et diagram til den model og årgang du har, og sammenligne med et til en nyere med elektronisk tænding.Måske er der noget du kan bruge her http://www.minimania.com/MM/Mini_Wiring_Diagrams_Now_On_Line_1362.htm Mvh. Niels ;-)

skrotspeed

Svaret d. 22-02-2011-12:32:58


Glemte lige at skrive at hvad angår startrelæet, skal du også lave ledningsnettet om så det svarer til ny model. Få eventuelt en minikender, eller en autoelektrikker til at kikke på diagrammerne, og lave en tegning til dig. Held og lykke Niels ;-)

skrotspeed

Svaret d. 22-02-2011-12:40:28


Tilbage