Dagens gåde !

19-02-2011-11:15:55

Ja - det blev jo vinter igen og minierne er ikke på gaden. Jeg nåede dog lige at køre ganske lidt i den Javagrønne da det var tø og tørvejr . Det er jo altid med obs på det hele når bilen er nyindkøbt og man ikke kender hinanden så godt endnu. SÅÅÅ hvad er der der siger ``KLEK`` et sted i fortøjet i venstre side når man tøffer over en ujævnhed i vejen.
Jeg mener at huske lyden fra min første Minor fra 55 (1955) der også kunne sige sådan bla. under opbremsning KLEK KLEK og rattet rystede . Er det et led - en ``styrestang`` eller ???? Sådan gør man et kort spørgsmål til en hel roman -- men tiden skal jo gå med noget til det bliver forår . Venligst BW

bw

Bærekugle. De kan godt klapre ved ujævnheder. Kan også være knokkelkuglen, der et slidt gennem nylonskålen, eller måske bare tørret ud.
Hvordan er det med højden? Hvis den er sunket lidt i den ene side, er det er ``godt`` tegn.
Eller en støddæmper................det kan være hvad som helst ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 19-02-2011-11:41:02


Tak - der er ikke tegn på at bilen står skævt , og det er en ret metallisk lyd som når to metalstænger slå på hinanden og kun når man kører over noget eller i et hul.
:-)

bw

Svaret d. 19-02-2011-11:53:04


Det kan jo kun blive ved gætteriet, men umiddelbart vil jeg tro på en bærekugle. Prøv at ruske i forhjulene, mens den står på jorden. Det kan som regel afsløre en slidt bærekugle.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 19-02-2011-11:56:08


Ja der er ganske rigtigt lidt sløk i venstre forhjul og jeg kan høre lyden når jeg rusker i hjulet . Så det har du nok ret i hr. Jelshøj. bw :-)

bw

Svaret d. 21-02-2011-18:17:55


Ja der er ganske rigtigt lidt sløk i venstre forhjul og jeg kan høre lyden når jeg rusker i hjulet . Så det har du nok ret i hr. Jelshøj. bw :-)

bw

Svaret d. 21-02-2011-18:18:47


:-) Så må du have gang i værktøjet.............
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-02-2011-19:04:27


Tilbage