09-02-2011-16:37:38
hej.
ganske ny inden for mini. dog udlært domi mekaniker for 30 år siden.
jeg søger en 1275gt mini clubman.
har osse fler på hånden, og i kikkerten.
meeen er nu blevt tilbudt en. hvor rust er lavet mm. der har stået adskilt i flere år. problemet er. at type plader er taget af. da bilen er malet. desuden er der sat ny bund i bilen. og der er ikke noget stelnummer. manden har købt bilen som den. men aldrig fået den samlet.
tja har nu spurgt i den lokale synshal. 2 steder endda de siger at den skal til skat. og jeg kan forvente at betale afgift igen. da de ikke kan se sikre spor på, om det er den bil.
så kommer spørgsmålet. er der andre steder man med sikkerhed kan se om den er født som den bil det.
bilen er årgang marts md 72 og motor står ved siden af. og det vides ikke om det er den originale.
kom frisk med bud.
Der er 2 små u profiler ind mod bagsædet og 3 små beslag ud mod kofangeren i bagagerummet på sådan en 1275GT
Lars
Svaret d. 09-02-2011-19:10:02
super tak.
kunne du definere det lidt nærmere evt henvise til billeder
falck
Svaret d. 09-02-2011-19:16:48
der skal også være to gevind huller i højre inderskærm
til det øverst bremseforstærker beslag :-)
minilarsen
Svaret d. 09-02-2011-21:09:19
Ring 27127221 jeg kan hjælpe med lidt viden og billeder af hvad du skal kigge efter, hvis det er den på den blå avis til 32 kg så tvivler jeg meget på originaliteten af karossen
cooper998
Svaret d. 09-02-2011-21:13:01
ok. jeg prøver det
falck
Svaret d. 10-02-2011-06:13:45
hej det du også højst sandsynligt skal dokumentere er at det er en oprindeligt dansk bil ;( men med tidl. original farve sat op med nøglenr og stelnr kan evt hjælpe dig originalfarve må du kunne finde ved at skrabe lidt evt. under instrumentbord det ville du blive oplyst om i en rigtig synshal :)
fullrace
Svaret d. 10-02-2011-16:03:28
og hvad du oplyser til SKAT skal du være opmærksom på da der er en grænse i procent for hvor meget du må udskifte før den Igen er afgiftberettiget den er vist 20 proc.
fullrace
Svaret d. 10-02-2011-16:06:43
he he mange tak for de fine svar.
problemt er netop. at de har taget type plader af. så de er jo løse ved siden af. samt at en smart fyr har lavet den for rust. uden at få en genihugningsattest.
så rigtigt fedt at stå med en bil der er lavet for rust med løse typeplader og registreringsattest.
så det skal jo lige bevises at det er den karosse der passer til papirer.
manden som vil sælge har desværre uvidende købt den som den står for ca 3 år siden.
og er mere og mere overbevist om det ikke er en original.
så leder da bare friskt videre i min søgen
falck
Svaret d. 10-02-2011-16:18:14
Fullrace pas lige på hvad du skriver. 20% er hvad man må tune uden problemer.Ifølge Veteran posten nr.2 fra i år, må man stadig genopbygge veteranbiler over 35år, uden at man skal betale registreringsafgift, selvfølgelig hvis de er danske.De skal dog fremtræde, som ved første registrering. For andre biler under 35år, skal man nu betale afgift hvis en skade overstiger 65% mod før /75%. Men et er jo en forsikringsskade, noget andet er jo hvis vi laver rust/ renovering af vores biler med danske papirer. :-) Mvh.Niels
skrotspeed
Svaret d. 10-02-2011-16:52:13