Beslag til udstødning ved Gearkasse

17-01-2011-19:29:22

Hej

Er der nogen der kan sige mig hvad dette beslag til udstødningen ved gearkassen hedder:
http://www.minmini.dk/uploads/images/beslag.jpg

Og når jeg nu skal tjekke om den står rigtig ved tændingstidspunktet. Så er det når pilen står ved 1 / 4 mærket på gearkassen, og 1 cylinder (første fra gearkassen) får gnist fra strømfordelerkablet længst til venstre, og når de 2 prikker på kædehjulene står overfor hinanden - ikke? =)

Subir

Sansynligvis GEX 7337 for remote, og GEX 7526 for stangtræk,
Jeg bør nok have dem liggende.
Du skal tjekke om ventilerne vipper på modstående cylinder (4)
Peter

Peter Mogensen

Svaret d. 17-01-2011-19:49:52


Når pilen står ved 1/4 mærket er stempel 1 i top. Det er nummer 1 ved vandpumpen. Hvis det er tændingstidspunktet, skal pilen stå mellem 5 og 10 grader før top. De tal står også på svinghjulet.
Men det er kun udgangspunkt. Så kan du i det mindste få motoren i gang. Og så stille den ved gehør.
De 2 prikker på kædehjulene er sådan set ``bare`` så knasten sidder korrekt i forhold til krumtappen. Men rigtigt nok, stempel 1 og 4 er i top.
Men de to prikker er også kun vejledende. Hvis du vil have det til stå præcist, skal der helst noget måleur til.
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=35396&title=
Er det den du tænker på?;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-01-2011-19:53:31


Nu skal jeg lige være helt sikker her. Når man ser motoren forfra hvad hedder cylinderne så. 1-2-3-4 eller 4-3-2-1?-
hvor nødvendigt er det med måleur?! Det er jo en englænder.. alt hvad jeg har set indtil videre har sq ikke været så pokkers nøjagtigt.. ;-)

Subir

Svaret d. 17-01-2011-20:05:34


Cylinder nummer 1 er ved vandpumpen. Så 4-3-2-1. :-) Nødvendigt og nødvendigt, njae........den skal nok køre, når prikkerne står korrekt. Dét er helt sikkert. Hvis du så også har kylet enkelt-kæden ad helvede til, og gået over til dobbeltkædesystemet, så hjælper det jo alt sammen ;-)
Nøjagtighed og englændere har intet med hinanden at gøre! ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 17-01-2011-20:29:13


Tak skal du ha` Carsten, skulle bare lige være helt sikker på at det hele stod som det skulle! :-) Der er ny dobbeltkæde på. Nej, de er sørme ikke så nøjagtige, men derfor kan vi jo godt elske deres biler (for det meste) :-D

Subir

Svaret d. 18-01-2011-19:01:10


:-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-01-2011-19:30:29


Tilbage