05-12-2010-20:24:03
Hej.
Jeg er ved at montere et fuldt bur i min Mini. Buret skal fastgøres 4 steder i bunden og 2 steder i hattehylden.
Jeg ved at man normalt monterer nogle forstærkninger, der hvor buret fastboltes til bunden. Men monteres disse forstærkninger normalt indvendigt i kabinen eller under bunden af bilen? Og jeg går ud fra, at man svejser dem fast?
Hvad har andre brugt som forstærkning? Jeg tænker på at bruge plade i tykkelsen 3-5 mm og så lave forstærkningerne 100x100 mm eller 150x150 mm. Lyder det meget fornuftigt eller?
Mvh
Thomas
Hej Thomas
Hvad skal du bruge buret til? Pynt eller sport?
Kig i ``vores`` reglement. Her er der allerede nogle kloge hoveder der har gjort sig tanker omkring forstærkninger ved monteringspunkter.
[b]``Monteringspunkter til front-, hoved-, side- og halve sidestyrtbøjler:
Hvert monteringsfod skal have en forstærkningsplade der er mindst 3mm tyk.
Hver monteringsfod skal fæstnes med mindst 3 bolte på en
forstærkningsplade af stål der er mindst 3 mm tyk og mindst 120 cm2 og som er svejst fast på karosseriet.
For biler der er homologeret fra og med 01.01.2007 skal arealet på 120 cm2 være den overflade hvor forstærkningspladen er i kontakt med karosseriet.``[/b]
Se dette link http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=d7c76647-d857-4e08-9403-6fa4cbdd39db&groupId=14
[url]http://www.dasu.dk/c/document_library/get_file?uuid=d7c76647-d857-4e08-9403-6fa4cbdd39db&groupId=14[/url]
Side 23 og fremefter.
Mvh. Kenneth :-)
KennethDK
Svaret d. 06-12-2010-12:01:41
Hej Kenneth.
Spændende læsning. Mit bur er primært til pynt og til at gøre bilen bare en smule mere sikker at køre rundt i. Det er ikke meningen at den skal bruges til sport, men derfor skal det jo alligevel monteres ordentligt.
Jeg kan se ud fra dit link, at det jeg havde tænkt mig, ikke er helt ved siden af. Og det ser ud til, at man i følge DASU regler endda selv kan bestemme, om forstærkning skal sidde indvendigt eller udvendigt, så det er jo dejligt.
Så derfor tror jeg da egentlig, at jeg vil svejse forstærkningerne på indvendigt - det er nok det bedste i forhold til at undgå rustdannelse omkring dem.
Mvh
Thomas
thomasc
Svaret d. 06-12-2010-19:30:18