Stilstandsforsikring

12-11-2010-13:00:34

Hej

Er der nogle af jer der har stilstandsforsikring på jeres bil? Har prøvet tryg og if. Ingen af dem kan lave en stilstandsforsikring til mig og nordisk veteran og de andre classic car forsikringer vil ikke tage den fordi den ikke står helt originalt?

Nogle gode råd til hvordan man gør bedst og billigts når nu bilen bare står og står, men man stadig geren vil have brand og tyveri på den?

Mvh

Michael

skrue

hej du
prøv hf forsikring der kan man
hilsen lars

denlille

Svaret d. 12-11-2010-16:36:18

JEG HAR VED TOPDANMARK.
KR.800,00 HELÅRLIG MED ALT.

mini driver

Svaret d. 12-11-2010-17:39:48

Jeg har også spurgt Topdanmark om en stilstandsforsikring, men det havde de ikke.
Men nogle af de billigste steder jeg har fundet er gf-forsikring og aros - men tror næppe heller ikke de har stilstandsforsikringer

Men du kan da prøve ;-)

Mvh Kim

Subir

Svaret d. 12-11-2010-23:26:03

Okay super jeg vil prøve at kontakte dem. Jeg går ud fra at i har afleveret pladerne på motorkontoret/skat. Eller ligger de blot hjemme i skuffen? Har hørt histrier om at den slags engang kunne lade sig gøre?

skrue

Svaret d. 14-11-2010-15:24:53

I ``gamle`` dage opbevarede forsikringsselskabet pladerne. Men det var vist efter det periodiske syn blev indført, at man ikke kunne det længere.
Den aftale udløb ihvertfald omkring 98-99, da jeg havde plader pillet af. Af en Mini! ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 14-11-2010-16:36:13

Hej Jeg har haft en her uden at det kostede mig noget. Allan

https://www.almbrand.dk/abdk/Privat/Forsikring/Forsikringer/BilOgBaad/Veterankoeretoejsforsikring/Stilstandskasko/index.htm

Forsikring af dit drømmekøretøj, der ikke kører på vejene
Selvom dit veterankøretøj står i garagen, kan der sagtens opstå skader. En Stilstandskasko er en kaskoforsikring (herunder brand- og tyveriforsikring), der dækker mulige skader på køretøjer, der holder stille og ikke er indregistreret.

Familieforsikringen dækker ikke
Din Familieforsikring (indbo) dækker ikke skader på køretøjer, der holder stille og ikke er indregistreret. Det er derfor nødvendigt med en Stilstandskasko, hvis du vil forsikre dit veterankøretøj.

austin7

Svaret d. 14-11-2010-16:53:24

Fordele ved vores Veteran Byggeforsikring:
Bevaringsværdige biler og motorcykler, der ikke er indregistreret og under opbygning, kan også forsikres hos os.
Du er dækket selvom køretøjet stadig står i kasserne - klar til opbygning.
Reservedele til projektet er dækket.
Eget værktøj som du bruger til opbygning af dit køretøj er dækket.

Dækker skader, der kan opstå under opbygning
Er du ved at bygge dit drømme veterankøretøj, kan du tegne en forsikring, der dækker under hele opbygningen. Der kan desværre sagtens opstå skader. Dine reservedele kan blive stjålet eller der kan opstå brand.

Hvordan tilkøbes forsikringen?
Du skal have en Familieforsikring (indbo) i Alm. Brand for at kunne tilkøbe en Byggeforsikring. Hvis du i forvejen har forsikret et andet veterankøretøj hos os, er Byggeforsikringen gratis.

austin7

Svaret d. 14-11-2010-16:56:54

Prøv at spørg GF-forsikring. Det har jeg. Skriver en mail om vinteren når bilen skal i hi og så ændre de policen. Mener det er 400 kr for ca 5 måneder jeg gir, er ikke sikker da man får penge tilbage hvert år i den forsikkrings klub jeg er med i. Mvh mikkel

M.villadsen

Svaret d. 17-11-2010-13:04:00

Tilbage