Forskellen på motor.

08-11-2010-22:50:53

Jeg ville lige høre om der er nogen der kan fortælle, lidt om hvad forskellen er på en motor jeg overvejer at købe, og den jeg har i forvejen.

Data på den jeg har........

Source Vehicale:
Mini Cooper Carbed

Engine type & CC:
A+ 1275 cc Transverse mounted

Fueling:
Carburetter specification

Engine features:
Std. Ratio Rod Change gearbox with Pot Joints

Gearbox features:


Data på den jeg overvejer at købe........

Source Vehicale:
Metro

Engine type & CC:
A Series 1275 cc Transverse mounted

Fueling:

Engine features:
Std. Ratio Rod Change gearbox with Pot Joints
3.44:1 final drive

Gearbox features:
3.44:1 final drive

På forhånd tak

que

Tja.........du skal nok tjekke motornumrene, og sammenholde dem med de sider fra MiniMania og hvad de hedder, der skriver om motor-id, for helt præcist at se forskellen.
mvh. Carsten

jelshøj

Svaret d. 09-11-2010-01:13:24


mærkligt det er en a og ikke en a+ der sidder i metroen.
Men det er den eneste forskel jeg kan se ud fra det du skriver.

Jeg ved så heller ikke hvad der er den fortrukne blok.
Jeg har selv altid kørt med A...
Og været udemærket tilfreds - :-)

Tag den der er mindst slidt... af med toppen, mærk efter slidkanter i toppen af cylinderen, ved du hvilken knast der sidder i A`eren?
A er gammel A+ er nyere... ;-)

julianfalck

Svaret d. 09-11-2010-12:45:20


Jelshøj: Har tjekket motornr. og det er de data jeg har fået fra numrene jeg har skrevet. Er bare interresseret i om der er nogen fordele/ulemper. uden det blir for teknisk.. :-)

julianfalck: Ham der sælger skrev os det var en a+ men passede så ikke med nummeret. min a+ skal ha udskiftet krumtap så overvejer køb af ekstra motor. Ved ikke hvad der sidder i A`eren han sagde den kørte godt men at der gik en syncromesh i 1 gear.

que

Svaret d. 10-11-2010-22:25:32


Du kunne jo genbruge gearkassen fra den du har, uden problemer... :-)
Hvad skal du gi?
Det koster ca 5000-6000,- at hovedrenovere en blok+top i smådele, altså ventiler, styr, fjedre, lejer, olietryks ventiler, kobling (som man bør skifte når maskinen er ude) pakninger, diverse endeskiver og pakdåser. Alt det der ikke kan genbruges... cylinderservice koster ca 1500,- plus moms for 7 slibninger på krumtap, og ca 2500,- for en opboring af 4 huller plus oversize stempler (sikkert en 1000,- stk.) , søjler koster sikkert en plov, så går man ud og finder en hidsig knast... 266 eller mere, der skal nok et par tusind den vej også... Når man er igang ruller svinet sgu... ;-) men det er sjov!

Så hvis den kan starte og lyder godt og ikke koster mere end et par tusind er det vel fedt nok :-)

julianfalck

Svaret d. 10-11-2010-23:15:28


A+ motoren er jo stærkere i blokken, og vel også hvad krumtap angår. Nu Julian har disket op med diverse priser, ville jeg nok få slebet den krumtap du har.
Men hvis den anden motor er billig nok, er det jo fristende, om ikke andet så kan du jo sætte en reservemotor sammen også.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-11-2010-10:04:31


nårh ja, alle de timer!

julianfalck

Svaret d. 11-11-2010-16:30:32


:-) Noget indhold i livet skal man jo have ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 11-11-2010-19:25:04


Tilbage