Stelnummer

08-10-2010-21:50:54

Hej,
Jeg har lige været gennem alle emner i forum omkring stelnummer placering, min er en 1000 fra 1976 så ud fra de forskellige indlæg vil jeg mene at stelnummeret skal sidde i højre side i fodbrønden, jeg kan bare ikke finde det, er der nogen som kan give en mere præcis beskrivelse af hvor det skal sidde, på ribberne, evt. hvilken ribbe, i den flade del, fremme mod forskærmen eller hva`?

Den flade bunddel er skiftet men jeg har naturligvis gemt resterne af den gamle, uden at jeg dog kan finde noget nummer her.

Al input vil blive påskønnet, jeg har registreringsattesten, og er overbevist om at det er det rigtige karosseri og det vil jo være langt det nemmeste hvis jeg kan finde det ``fandens`` nummer.

Mvh.
Per L.

labori

Hej Hvis det er den du har billede af, så skulle det side i den første hele ribbe, lige der hvor du har svejsningen og det skal stå på langs af bilen. Allan

austin7

Svaret d. 08-10-2010-22:38:41

det sider ca. 10 cm ind fra dørtrin og ca, 10 cm frem fra
vangen sæderne er boldet fast på.
hiksen lars

denlille

Svaret d. 08-10-2010-22:39:56

Hej,
Tak for info, det gør det jo lidt nemmere at lede efter det.
Jeg er straks på vej til værkstedet med lys, lygte, sandparir og stålbørste.
Har da heldigvis gemt stykket som er skåret ud.
p.s. det er den på billedet, og den skal til maler om 2 uger.
Sender lige en opdatering når jeg er retur fra værkstedet.

labori

Svaret d. 09-10-2010-10:26:18

Hej,
Så er nummeret fundet - fedt!
I det her tilfælde var det placeret i den flade del af bundpladen, på langs af bilen ind mod tunlen, d.v.s. den del af bunden som er skåret ud på billedet.
Nummeret var helt fursvundet i rust på indersiden men læsbart fra ydersiden efter afrensning af rust, snavs og rustbeskyttelse.
Heldigt at jeg har gemt alt i skrotbunken!
Tak for hurtigt indput som altid, det er en sand fornøjelse at arbejde med Mini.

Mvh.
Per L.

labori

Svaret d. 09-10-2010-20:30:00

Tilbage