Vand i kabinen

06-10-2010-08:32:38

Hej

Jeg vil høre om der er nogle der har erfaringer med hvor der kan komme vand ind i bilen når den kører i regnvejr. Det er sådan at der komme vand ud fra den tvær liggende bjælke der ligger under forsæderne. Det er kun i venstre side og det kommer ud i de små riller (fordybninger) der er i bundpladerne og løber frem til fordybningen under pedalerne. Jeg har forsøgt at følge hvor vandet skulle stamme fra men det er svært når det bare kommer fra tvær bjælken som jeg ikke lige kan se ind i. Er der nogen der kender til dette?

Lasse

Laze

Jeg har kun haft erfarringer med at det kunne komme fra døren, der løber ret meget vand ned gennem døren og ud gennem de små huller til formålet i bunden af døren, og hvis ens dørliste ikke slutter kommer der lidt ind der, og det løber ned og fylder netop de riller der.
Ellers har jeg haft en utæt svejsning i begge sider ved trekanststykket og lidt nedenunder, der hvor forhjulet kaster vandet hen når man kører, der kunne også komme mange dråber ind, indtil jeg stoppede den med en klat silikone. hullet var lakeret, skulle bare tætnes.. :-)

Men det er selvfølgelig ikke noget du kan bruge til noget, men det er mærkeligt fordi det er jo ikke et særlig udsat sted, altså under den bjælke, når man kører i regn...en del forstøvet vand der fiser forbi...

julianfalck

Svaret d. 06-10-2010-10:19:02

Hej Lasse,

Er de forreste bundstykker blevet skiftet - i givet fald kan det jo godt være, at der er en svejsning, der ikke efterfølgende er blevet tætnet med sealer...

VH. Nicolai

Nicolai_Dam

Svaret d. 06-10-2010-10:34:15

Hej

Ja jeg satte ny bund i foran tvær bjælken og det var også min mistanke at der kom vand ind gennem de bagerste svejsninger, men jeg har efterfølgende tætnet dette i håb om at det ville hjælpe, men det gjorde det slet ikke. Ved ikke om det kan komme fra baghjulene og frem inde i vangerne og derfra ud i tværbjælken.
Gummilister og ligende er nærmest nye og slutter godt tæt så der i gennem tror jeg ikke der kommer noget. Kunne selvfølgelige tape døren til næste gang det regner for at se om det hjælper.

Lasse

Laze

Svaret d. 06-10-2010-10:57:45

Findes der Minier, der IKKE tager vand ind!? ;-)
Har du det firkantede hul i sidepanelet, til donkraften? Hvis der er dejlig meget råd, kan der være hul ind gennem den del af det lodrette sidepanel, der er dækket af tværvangen.(lidt af et langskud)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-10-2010-11:17:14

Nej det findes der nok ikke, men det er bare irriterende ikke at kunne have gulvtæppe i pga vand. Og lige ærgeligt at mini`en ruster indefra. Da jeg satte vangerne på der svejsede jeg donkraft hullerne til. Jeg må lave et lille hul i tværbjælken så jeg kan kigge inde i den og se hvor vandet kommer fra.

Lasse

Laze

Svaret d. 06-10-2010-11:54:54

Tilbage