30-09-2010-21:12:13
Hejsa,
Tænkte der var nogen herinde der kunne hjælpe med et lille spg?
Jeg er ved at købe en Morris mascot men stelnummeret er næsten helt væk:-( Bilen har ikke været registeret længe men skulle jo gerne på plader igen - hvad gør man så?
Skal man købe bilen og håbe at syn lader den gå igennem?
Prøve at få lov til at genindhygge stelnr (ved ikke hvilke regler og betingelser der så er)?
Eller sige nej tak og finde en anden bil?
På forhånd tak:-)
Hvis du har reg. att. så ville jeg bare hugge numret i selv.
VH. Mini Steen
mini steen
Svaret d. 30-09-2010-21:19:02
Hej Mini steen, Tak for svar:-)
Er det ``lovligt`` selv at gøre det? Det ville bare være ærgeligt at købe en bil man så ikke kan registrere igen pga. stelnummeret næsten er væk. Det skal siges at det er en mk1 og det sidder oppe ved hjelmen.
Marlonvip
Svaret d. 30-09-2010-21:25:41
Du burde vel kunne få en tilladelse til genihugning af stelnummer, hvis en synsmand ser bilen.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 30-09-2010-21:26:02
Hej Carsten,
Bilen kan ikke køre pt. mit primære problem er om jeg med sikkerhed kan finde en løsning når bilen er købt? Det er ærgeligt ikke at kunne få den registeret efter køb:-(
kan man læse om reglerne for genindhugning et sted på nettet? eller ville det være bedre at kontakte en synshal?
Takker for de hurtige svar:-)
Marlonvip
Svaret d. 30-09-2010-21:32:42
Strengt taget kan du hælde hele ``vraget`` på en trailer og trille til den lokale synsmand.
De er jo mere medgørlige nu om dage ;-)
En gammel kammerat af mig fik synsmanden på besøg, for at besigtige en gammel Cooper S. Mod betaling forstås. Og ingen problemer.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 30-09-2010-21:40:11
Ok, så umiddelbart ville i ikke være nervøse for at købe en mini hvor stelnummeret næsten er væk? Tænker på at de jo skal kunne konstatere at det er den ``rigtige`` bil man fremviser og det bevis er jo ligesom væk:-(
Marlonvip
Svaret d. 30-09-2010-22:08:26
Hej.... Det er ikke noget problem..... :-) :-) :-)
mini-Haribo
Svaret d. 01-10-2010-00:35:48
To gange har jeg været til syn med ``svenske`` Mini`er - hvor der ikke er stelnummer i. Man skal selv banke stelnummret i bilen, så jeg kan ikke se det store problem i dit køb. Du har jo registreringsattesten på bilen :-)
/Kenneth
KennethDK
Svaret d. 01-10-2010-09:06:41
Ja men hvad for en bil,jeg havde på et tidspunk ca, 50 rigesterings attester til at ligge.
Mit råd er derfor kontakt en synshal og få en attest på indhugning, den er gratis og så har du ikke eventuelle problemer senere.
MVH. HANS.
mini driver
Svaret d. 01-10-2010-13:02:12
Jeg har lige haft en situation hvor både stelnummer og papirer er blevet væk på en 76`er. Har fået at vide hos skat at det så koster 15.000 i afgift, men hvis jeg venter til den er veteran næste år, så koster det 5.000 i afgift. Dermed har du en indikation af hvilken risiko du går ind i.
/Bent
BentH
Svaret d. 01-10-2010-16:31:14
Hej alle, Tak for de mange fine svar - Jeg har besluttet at vente og købe en anden bil. Da jeg vil være helt sikker på jeg ikke køber en bil ``med problemer``:-)
Igen tak for de mange hurtige svar - Fedt forum:-)
Mvh
Marlon
Marlonvip
Svaret d. 01-10-2010-23:59:49