Hvorfor handler i mest i England.

21-09-2010-21:27:31

Hejsa

Jeg tænkte på hvorfor i handler mest i england fremfor i DK?

Er det pga prisen?
Er det servicen der er bedre i England?
Eller hvorfor?

Når nu vi har et par gode firmaer i DK som leverer fra dag til dag, og som er noget nemmere at få byttet sine varer ved fejlbestilling.

cooper67

Jeg handler så vidt muligt i DK. Differencen er altså ikke så stor når det kommer til stykket med mindre man er rigtig god til at samle sine ordre. Og så er det da kanonfedt at der stadig findes Morris reservedels lagre i danmark i 2010. Så jeg vil hellere end gerne støtte deres butik.

Claus :-D

sejer

Svaret d. 21-09-2010-21:59:12

Jeg bruger også kun nml i dk til standart tingene.
Men gejl er lidt mere tilgængeligt i england:-)

julianfalck

Svaret d. 21-09-2010-22:52:29

Prisen. Desværre.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 22-09-2010-13:19:12

Har brændt fingrene rimelig vildt et par gange på englændernes såkaldte orden , så er også kureret for at handle derovre .
nordisk eller åkm så der sku styr på sagerne ... :-)

Fidde

fidde

Svaret d. 22-09-2010-21:12:06

Hvad mener du med`` englændernes såkaldte orden``??

mini steen

Svaret d. 22-09-2010-21:17:13

ja prisen er noget billigere især lidt mere speciele dele

zeemax mini

Svaret d. 22-09-2010-22:08:19

Det kan godt være at at danske for handlere, har rimelige priser på nogen dele, men de er jo også et ekstra led i kæden som, også skal tjene deres. Jeg synes også danske netsider er elendige. Nordisk m. lager har først indet for det sidste år fået priser på deres varer, og de mangler stadig bileder på mange ting.Derfor bruger jeg også engelske sider når jeg skal købe ting som jeg ikke behøver at have i hånden inden jeg køber dem. ;-)

skrotspeed

Svaret d. 23-09-2010-19:43:56

Hos de danske pushere følger der viden med, om man spørger. Den slags kan der jo ikke sættes pris på ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 23-09-2010-20:23:02

Vi handler 99 % i england.. Bliver vi nød til med alle de minier vi har....Det er meget billiger.

mini-Haribo

Svaret d. 24-09-2010-16:32:50

kan kun give carsten rat den viden er guld :-) :-)

minilarsen

Svaret d. 25-09-2010-12:43:42

Køb i DK.. hvis du har penge nok :-)

skorstensfejer

Svaret d. 26-09-2010-10:40:13

Og Ellers kan jeg kun anbefale at købe i England. Jeg handler der selv rigtig meget.. delene kommer inden for 4 dage, og det hele har været ok hver gang..
De er også de eneste der ligger inde med de mere specielle dele,. Kort sagt, kan kun anbefales at købe i UK.
Skal man have de org.dele ( NOS ), som jeg bruger meget tid på at finde til mit 1071ér projekt, er E-bay fremragende.....

skorstensfejer

Svaret d. 26-09-2010-10:47:25

hvis vi nu alle sammen købte i dk, kunne de måske gøre handlen bedre og billigere på éen gang. Jeg er igang med mit motor projekt, og har bestemt mig for at købe det hele ind hos NNM af heine, også så der er nogen der kan svare på spørgsmål, og hjælpe mig hvis der er noget der ikke passer sammen. Jeg er sikker på det nok bliver en del dyrere end hos minisport, men jeg gider sgu ikke noget pis med f.eks at få +20 krumtaplejer når jeg havde bestilt +10, også kulle betale hundredevis af kroner for fragt frem og tilbage... ja... jeg støtter de lokale... :-)

julianfalck

Svaret d. 27-09-2010-19:21:27

SHOPOCALYPSE!!!! ;-)

julianfalck

Svaret d. 27-09-2010-19:21:40

For helvede Julian! Hvis du er i tvivl om noget, spørger du jo bare os herinde! Vi er så p*ssekloge, at det halve er nok! :-) :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-09-2010-19:37:55

Ja nemle ja Hos Heine kan man altid få et godt råd :-D han ved hvad der er ved at vide om Minier

jens viking

Svaret d. 27-09-2010-20:01:20

Yes carsten det ved jeg... :-) og det er fanme osse fedt! :-D

julianfalck

Svaret d. 27-09-2010-20:13:13

Jeg har for det meste handlet her i DK, dels af flere årsager, men dog sjællent på prisen, da der ikke er den store forskel på de stumper jeg brugte, og som det er nævnt andetsteds her, er det betryggende at skal noget byttes, eller mangler man et godt råd, er hjælpen ikke så langt væk, og de talet da dansk (jydsk)
Hvis man handler i England, må man være indstillet på fejl, eller misforståelser, og så kan et billigt køb lige pludselig blive dyrt, men min pointe er, at hvis de danske udbydere havde en hjemmeside med betaling e.c.t. ville tingene nok se lidt anderledes ud, for så kunne disse spare en del penge på flere forskellige instanser, som nethandel ikke er omfattet af, og så kunne varerne jo samtidig nærme sig de engelske priser, herunder valuta fordelen e.c.t.og så ville jeg vove den påstand, at handlen for de danskes vedkommende ville tage til med meromsætning for færre omkostninger
Eller er jeg helt fra den.

Knast

knast

Svaret d. 28-09-2010-06:52:30

Jeg vil heller betale lidt mere for at der kan sidde mennesker i den anden ende, hvis det blev nethandel og det hele blev meget billigere, ville der sikkert ryge et par gode orakler her og der.. og det bliver produkterne ikke bedre af. plus hvis manden ikke har arbejde skal jeg jo bare også betale hans understøttelse... :-) Nææh du, jeg går sgu i butikken. Jeg arbejder selv i en slags butik, og jeg mærker det helt ind på livet hvordan man skal kæmpe for at få en handel igennem fordi en tysk nethandel kan skrabe 20-25% af noget der i forvejen ikke er mere en 30% på.

Jeg mener konkurrencestyrelsen skulle skærpe reglerne for prissættelser på nethandel, eller smide en eller anden afgift på, så de små lokale butikker havde en chance for at overleve.
Det ender med vi alle sammen sidder på evig overførselsindkomst, vejer 345kg og skylder en milliard...

med mindre der selvfølgelig kan findes en bedre løsning... :-)

julian

julianfalck

Svaret d. 28-09-2010-09:05:33

Hvis vægten røg derop, gik det hele i sig selv. Du kan IKKE være i en Mini! ;-)
Men vi vænner os jo til at proppe i ``indkøbsvognen`` på nettet. Dejligt nemt.
Upersonligt, ja.
Jeg ville også meget hellere handle hos Georg og Nordisk, men for de få ``13 på dusinet`` stumper jeg har skullet bruge, kvæler prisforskellen diskussionen. Desværre.
Jeg ville meget gerne være filantrop, men har ikke råd. ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-09-2010-11:35:31

jeg køber da stadig gejl på nettet...

julianfalck

Svaret d. 28-09-2010-13:43:56

Nu er det alså også sådan at både Sommerford, minispares, og minisport har butikker i England som de også driver. Så det med¨at det kun er net handel er noget sludder og vrøvl. Har man bare lidt forstand på mini dele, er det en smal sag at bestille via nettet. Det er nemt, og det er billigt, og dfe har som sagt tidligere alætid tingene på lager.
Jeg har kun en gang ud ag måske 50 bestillinger fået en eneste pakke med dele hvor det var noget forkert i. 1 telefon opkald, og jeg fik bare lov at beholde den forkerte del, og den nye ankom 2 dage efter fragtfrit....
så kan der sku ikke være bedre service.

skorstensfejer

Svaret d. 02-10-2010-13:54:29

Jeg tror hvis de danske forhandler havde en net side som fks. minispares vil de få stor handel i danmark,jeg har selv handlet en del i UK og DK og de danske forhandler kan godt være med på prisen og de gode råd,men der skal være en side som man kan se og surfe på så skal handlen nok komme
vh Kim :-)

minicooper

Svaret d. 02-10-2010-16:13:44

Tilbage