cooper til cooper s ombygning?

20-09-2010-18:53:18

Hej
Er der nogen som ligger inde med papirer på eller viden om hvordan man kan bygge en standard mini om til en cooper s.
Har har en innocenti cooper 998 1972 som jeg godt vil have registreret om til en copper s 76hk. Har fået oplyst jeg skal kunne bevise neden stående:
((ved maks 20% forøgelse kan der dog tages udgangspunkt i en anden tilsvarende model, såfremt det dokumenteres, at bilerne er identiske på alle områder, der har betydning for styrken))

mmmmm

Har du styr på afgiften, i første omgang?
Er det ikke bare en gang typisk skrivebordssnak? Hvis du monterer Cooper S bremser for og bag, så er forskellen så godt som 0.
Hvis du kigger i en af de her pdf filer over reservedele inkl. numre, så er forskellen meget begrænset.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-09-2010-19:43:45


Ja det pga syn-afgift spørgsmålet kommer. Forsikring dækker jo ik ved uheld hvis det ikke er gjort efter bogen

Mener heller ik der er nogen forskel ud over bremse systemet og motoren men jeg skal kunne bevise at bilerne er identiske på alle områder, der har betydning for styrken. Kunne forestille mig nogen ligger inde med papirer på dette.

Mvh
Mickey

mmmmm

Svaret d. 20-09-2010-20:02:39


Er det synshallen, du har snakket med?
For decideret dokumentation tror jeg ikke findes. Hvis du tropper op med reservedelslister, med tilhørende numre, der beviser, at stumperne er de samme, hvad så?
Hvis man er trekantet, kan alt jo afvises......
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-09-2010-20:24:28


Der eksisterer et stykke papir som beskriver de nødvendige ændringer. Det er lavet af DOMI.

Jeg har lige kigget nogle af mine minipapirer igennem, men jeg kunne ikke findet det.

Nu prøver jeg efter hukommelsen (det gælder for en mini med tromlebremser, jeg kender ikke den eksakte bestykning på en Innocenti Cooper)

Hovedbremsecylinder(beholderen er højere/større), bremsepedal (Mk 4 bremsepedal har samme mål), baghjulscylindre (har mindre indvendig diameter, bremsekraftventilen v. baghjulene, bremseforstærker og selvfølgelig skiverne foran og de brede bremsetromler bag.

Boman

Svaret d. 20-09-2010-21:59:34


Ja synshal-fstyrelsen.
Måske skal man finde en synshal der har forstand-erfaring på miniér. Nogen der kan anbefale en i det østjyske?
Mickey

mmmmm

Svaret d. 20-09-2010-22:03:21


biler fra før 82 må tunes det man lyster så vidt jeg husker men skal nok kigge nærmere på det

zeemax mini

Svaret d. 21-09-2010-19:24:31


så hvis det er for tunings skyld tror jeg ikke der er et problem :-D

zeemax mini

Svaret d. 21-09-2010-19:24:55


Zeemax Mini: Der er stadig 20% regel når man sætter større motor i bilen, og den gælder alle årgange...

Anders E

Svaret d. 22-09-2010-21:42:06


Tilbage