31-08-2010-07:33:19
Hej Alle,
Jeg har netop mistet muligheden for at vise af i trafikken med min mini fra 94 (SPI). Jeg tjekkede sikringerne og der var den øverste (ml. 1 og 2) brændt, så jeg skiftede den ud. Den oprindelige stod til at være 5 amp. men ifølge haynes skal det være 35 amp hvilket jeg så også skiftede den ud til efter et kort stop på den lokale tankstation.
Men blinklyset virker stadig ikke!!!! Hvad skal jeg gøre?
Mvh. Jonas
Skifte blinkrelæet ;-)
mini/senior
Svaret d. 31-08-2010-10:34:03
Nemlig! ;-) Ellers prøv at tænde og slukke for katastrofeblinket. Forbindelsen til blink går gennem der også.
Ihvertfald på ``gamle`` Minier!! ;-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 31-08-2010-11:01:58
og blinkrelæet på en 94er sidder inde bag speedo. rimeligt træls at komme til... :-(
rød1000
Svaret d. 31-08-2010-23:27:56
Jeg var ude og køre en lille tur igår. Efter at have haft den oppe i høje omdrejninger 5000+ så ville omdrejningstælleren ikke virke længere. Jeg skulle dog gøre et lille stop undervejs og da jeg startede den igen så virkede omdrejningstælleren fint igen. Og nu virker blinklyset igen. UDEN at jeg har pillet ved noget.
Løse forbindelser???
Forresten, tak for svarene. Under alle omstændigheder lærer jeg jo lidt ved hvert indlæg. Tak minispeed.dk! :)
jonasb
Svaret d. 02-09-2010-09:00:42
det lyder som om du har lidt at tjekke op på.... :-)
Som Carsten skriver kan det vel være nødblink kontakten.
Den har jeg ihvertfald også haft mine issues med.
Det med omdrejnings tælleren, det er jo det mest enkle at tilslutte, så det skulle ikke være svært at finde en fejl på.
omdrejningstælleren plus pol får strøm fra låsecylinderen, ligesom tænding osv.
Minus pol går på minuspolen ude på din tændspole.
Så der kan ikke gå ret meget galt andet end tælleren selvfølgelig har det skidt.
vh
julian
julianfalck
Svaret d. 02-09-2010-09:17:45
Det er Lucas. Hvad mere kan man sige ;-)
Du kan evt. prøve at tage sikringerne ud, rense kontaktfladerne osv.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 02-09-2010-11:16:57