samlinger+tagrende males eller spartles

25-08-2010-09:59:23

Jeg er ved at fjerne de sidste ting på bilen sa den er klar til maleren, men min tagrende og samlinger er ikke sa pæne, de er lidt tynd nogle steder og nogle små buler.
De små buler kan jeg slå ud men hvad gør jeg for at få en pæn tagrende og samling, skal de spartles med polyester spartel og sa ``bare`` pudses?

Jeg overvejede at få det hele grundmalet og sa smide nogle af de der plastik sorte strips på man kan købe færdig hos næsten hver firma som forhandler reservedeler og sa få det hele malet samtidig med bilen i den farve jeg vil have......kan det lad sig gøre?

mvh

krunavcire

Jeg har selv brugt glasfiber til rep. af de stedet hvor tagrenden har været ``tynd`` og andre ujævnheder...
Og det virker ganske fint. Det er dog noget l.o.r.t. at stå med og køb nu rigeligt med gummihandsker, før du går igang ;-)
Når så glasfiberen er hærdet, sliber du ``ujævnhederne`` ned og pletspartler det sidste.

Jeg har også tænkt at sætte lister på bagefter, men jeg vil nu have bunden er helt i orden inden da.

Mvh. Nicolas

Valborghoj

Svaret d. 25-08-2010-15:45:17


ok sa ideen med at bare komme de der lister på og sa få bilen inkl lister malet er ikke en super ide, ved heller ikke om maling holder.

er det bedre med glasfiber først og sa polyester bagefter?

krunavcire

Svaret d. 25-08-2010-16:36:36


Ja, helt sikkert. For hvis der er huller eller mangler noget af tagrenden, så tror jeg ikke det holder så længe med polyester. Det vil simpelthen kunne knække/flække hvis det får slag eller lign. Med glasfiber får du en god bund der er en lille smule mere fleksibel end polyester alene.
Hvis du har rigtig meget tålmodighed, kan du lave glasfiber-``lapperne`` så fine at yderligere spartelarbejde ikke er nødvendigt.

God fornøjelse.
Nicolas

Valborghoj

Svaret d. 27-08-2010-20:51:17


det er fint med glasfiber men der skal altid efterspartles med polyester for ellers kommer der huller i lakken
hilsen autolakeren :-)

minitern

Svaret d. 27-08-2010-23:40:40


minitern> Mange tak for informationen... Det viste jeg så ikke lige :-O
Mvh. Nicolas

Valborghoj

Svaret d. 29-08-2010-15:15:30


Tilbage