hjælp til bremser

18-08-2010-14:04:40

Det har nok været op og køre en del gang før her, men er ny herind og efter at have købt en 1100 fra `82 projekt har jeg en million spørgsmål.
Vil skifte mine tromler ud med skivebremser.
1:kan man skifte kun foran og holde tromler bag eller er det bedre at skifte hele vejen rundt?
2:der skal 12`` fælge på hvilke skiver skal jeg sa have?
3:vil købe et helt bremsekit sa alt er der klar til at blive monteret, hvor køber jeg sådan et sæt?
4:har hørt at når man får skiver på at fælger vil komme lidt længere ud, jeg har skærmforøger på(en zeemax sæt) skal jeg gå efter 5,5x12 eller 6x12 fælge?
5:har fået et tilbud om at få alle bremser skiftet inkl moms og lign til 10K......er det en fornuftig pris?
Undskylder for alle spørgsmål, men alle begyndelse er svært :-)

tak.

krunavcire

Hej.

Jeg har et sæt 8.4`` skiver og caliber fra en rover cooper på min, man beholder bare tromlerne bagpå med mindre vil omveje bilen til 1500kg og skal ha 1000kg campingvogn bagpå... ;-) , dog de brede af dem. Bagpladen er den samme.

Jeg har tit ønsket mig at bytte dem med 7`` for så kunne jeg køre på 10 tommer som jeg synes er lidt pænere, 10`` fælge kan ikke være der for 8.4`` men du kan sætte alt på 7`` skiver.
Men nu har jeg anskaffet mig 4 x 6x12`` og det ser ret fedt ud, så nu er jeg nok lidt ligeglad.
6x12`` kræver nogle store forøgere altså 89mm og at du skære en 4-5 cm af skærmen fra blinklyset og frem.
Men det er nemt og ser fedt ud! :-)

Du kan få et helt convertion kit til 8.4`` med hub, calibre, skiver og alting for ca 5000,- fra minisport.com og det er ret nemt at skifte. plus de brede tromler koster ca 150,- stk. og går lige på det du allerede har bagpå.

så det kan gøres billigere end 10.000. Jeg gav omkring 3000,- for mine brugte og monterede det selv.

Jeg har billeder af saveriet og skærmforøgere osv på www.donatortunes.com/mini/hjul/

god fornøjelse! :-)

julianfalck

Svaret d. 18-08-2010-14:53:37

Du skal fandeme ikke undskylde for dine spørgsmål! :-)
Hvordan skulle man ellers lære noget...........
Et komplet sæt er nok det nemmeste at gå til, da de ydre knokkelled jo også skal skiftes. Og så kan du jo ende med at mangle lige det ene eller det andet.
Om det er rimeligt med 10 tusser? Godt spørgsmål ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 18-08-2010-15:54:38

tak for jeres svar,vil lige kigge på minisport.com og JULIANFALCK når du snakker om de brede tromler, mener du sa dem, som om der er spacere lagt ovenpå tromlen?

krunavcire

Svaret d. 18-08-2010-19:32:11

yes :-)

julianfalck

Svaret d. 18-08-2010-20:26:36

Tilbage