Mål til side blinklys

29-07-2010-18:37:39

HI!

Er der en frisk mini ejer som har de originale mål til blinklys på skærmene? altså mål til placering. Evt en skabelon

Så ville jeg blive mygge glad!

Hvis det har nogen betydning så er den fra 77

MVH
Frank

Nissen

Jeg tror ikke der findes ``orginale`` mål til side-blinklys, da det vist ikke var et lovkrav dengang i 70`erne og altså er blevet eftermonteret som loven blev ændret.
Men however... Jeg så engang min far (som var gammel Austin mekaniker) tage mål til netop disse blinklys.
Han satte en snor fra midten af forlygten (med tape) og hen til dørhåndtaget og målte derefter fra midt skærm, altså der hvor skærmkanten er på sit højeste. Så målte han op til snoren og satte en et fint lille kryds 2/3 del oppe og monterede lygten!
Om det er den 100 % rigtige måde at gøre det på - aner jeg ikke, men det så sq ganske fint ud :-)

Du skal selvfølgeligt lige tjekke disse mål hvis du har påtænkt at montere ``store`` skærmforøgere! :-P

Mvh. Nicolas

Valborghoj

Svaret d. 31-07-2010-01:20:12

Jeg tror der menes det originale hul som sidder på skærmen midt over forhjulet på senere modeller.

Skærmene kan købes fra nye enten med eller uden hullet. Jeg har desværre ingen skabelon, men har selv med held brugt et sæt SportsPack skærmforøgere til at finde stedet hvor hullet skulle laves. Når man holder skærmforøgeren op mod skærmen, så kan man udfra det lille hak der er ned i toppen af skærmforøgeren, finde stedet hvor sideblinkene skal være.

Anders E

Svaret d. 06-08-2010-00:08:44

Tak for svarene. Vi monterede blinklysene efter de gamle skærme, sådan nogenlunde, det ser fint ud.

Jeg takker

Nissen

Svaret d. 14-08-2010-17:59:13

Tilbage