26-07-2010-12:39:09
Angående sporing. Er der noget udgangspunkt for toe in/toe out på forhjulene, når der er monteret arme til negativ camber.
mvh. Carsten.
Hej Carsten
Skal du til at lave en vogn, eller det almen interresse!
Skal jeg tage på værkstedet og lave en udskrift.
vi har 2 stk. Hunter 4-hjulsudmåling, som har dataene.
mvh.
JLF1
Jeg har selv rettet min ind(er ikke mekaniker).
Vigtigst er at bagenden står 100% lige, som er muligt i dagens Danmark.
jlf1
Svaret d. 26-07-2010-13:03:19
Uha! Den tid er forbi ;-) Jeg ``nøjes`` med at hjælpe flinke mennesker, der ved mindre end mig! :-)
Sådan en 4 hjulsmåling er nok fremtiden. Men vel ikke helt billigt?
Jeg skal give det videre.
Så lad os kalde det en mellemting. Både almen interesse, og en bil, der alligevel skal have fixet styretøj ;-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 26-07-2010-13:32:59
Hej
Hvad er billig!
At bilen kører a H...til + dækkene slides skæve m.m.
eller at bilen kører, en gang for alle: 100%.
P.S. sliddele, som bøsninger styre/bære kugler, skal fra start, være i orden, ellers er det spild af penge/tid.
Hygge
JLF1
P.s.
der kunne jo sikkert laves en aften, hvor alle kunne justere/hjælpe hinanden!
i mini klubberne.
jlf1
Svaret d. 26-07-2010-14:18:03
Hej igen Carsten.
Der er sikkert nogen som har meget erfaring, med hensyn til dette.
Ellers må vi gå ud fra, de normale mål er ok.
Første udgangs punkt er at bilen, ved alle 4 hjul er lige høj, ellers kommer det heller ikke til at passe.
mini fra 850/1000/1100/cooperS:
midt nav til underkant skærm: foran: 321mm+/-6mm.
Bag:334mm+/-6mm
1275GT/clubman For:343mm+/-6mm. Bag 334mm+/-6mm.
Turbo: for:368mm+/-6mm. bag:355mm+/-6mm
Hvis du/i vil have målene( til 4.hjuls) kan jeg lave en kopi & sætte den ind under billederne.
Ses
JLF1
jlf1
Svaret d. 26-07-2010-14:39:24
Tak for info.
Klart at undervogn skal være slørfri. 10 mm slup i sporing pga. styrekuglerne bliver ordnet inden længe! :-)
:-) Nej, prisen er jo relativ, helt sikkert.
Kunne jo også være en behagelig oplevelse med en Mini, der render lige............
Jeg regnede bare med, som udgangspunkt, at den originale toe out ville slide dækkene urimeligt meget.
Men der sidder jo folk med erfaringerne derude, ikke? ;-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 26-07-2010-14:44:55
Hej igen
Vi har kun erfaringer med alm! biler, som heller ikke står inden for målene! selv fra ny.
og når de er over garantien, får de en forklaring fra importøren, om hvorfor de ikke vil dække dette(de må have kørt på et eller andet)!
Og alle, som sænker en bil, ved at udgangs punktet(målene), kun kan være det orginale, da ingen ved hvad målene ellers er!
så sænk aldrig en bil, kører a H-til(men ser godt ud).
Det samme med hjulene eneste + ved store hjul er at de ser flotte ud (har selv mange sæt) men ved lange ture, sætter jeg de orginale på.
(så er der også, det med reduktions ventilen i bag)!
Hygge
JLF1
jlf1
Svaret d. 26-07-2010-14:57:42
Jeps. Livet er fyldt med faldgruber ;-)
Jeg kan bruge alle erfaringer. Også dem fra alm. biler! :-)
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 26-07-2010-15:26:22
Hej igen Carsten
Se lige dette link:
http://www.8portmini.com/Suspension-and-brakes.php
Fed øse
Ses
JLF1
jlf1
Svaret d. 26-07-2010-20:31:16
Jeg anvender 2½ grad negative camber arme på forhjulene OG standard toe-out.
Det virker udmærket. Der er ingen bivirkninger.
Boman
Svaret d. 26-07-2010-21:35:06
Jeg tjekker link.
Og tak Boman. Lyder godt.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 26-07-2010-21:55:57