hjælp til gear problemer

20-07-2010-09:29:35

hej... har lige købt min første mini morris mascot 1100 fra 1976..
men den er problemer med sin gearkasse hvis jeg er heldig kan den komme i først gear og kan den det kan den også komme i andet gear... men ellers vil den kun med besværg i 3 og 4 gear...
har ik i nu så meget forstand på mini... så behøver lige lidt hjælp fra nogle kloge hjerner....nogen der kender en go mekaniker eller ved hvor man kan få hjælp på sjælland...

mini me

Mon ikke det skyldes at den ikke kobler helt ud nå du træder pedalen ned. Kan du skifte gear når motor er slukket?????

minibisse

Svaret d. 20-07-2010-09:35:31


Udskidt slavecylinder, evt. trænger koblingen til udluftning.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-07-2010-10:48:47


hej... nej kobler helt ud den kan som sagt godt komme i 3 og 4... og bakgear.. har ik prævet at skifte når den er slukket det må ned og prøves...

tak for at i svare også så hurtigt,, :-)

mini me

Svaret d. 20-07-2010-10:55:24


Hvis du kan skifte gear når motoren er stoppet, ja så skyldes det at den ikke kobler helt ud. Hvis det er tilfældet kan det skyldes som Carsten skriver, at f.eks slavecylinderen er i udu, luft i systemet.

Evt. som et lille forsøg på at finde fejlen, kan du prøve at starte motoren, pumpe 3 gange på pedalen, 4 gang holder du den nede og skifter gear, hvis den så er nem nok at skifte med er det helt sikker luft i systemet eller Slavecylinderen der er ved at af gå ved døden.

frank

minibisse

Svaret d. 20-07-2010-11:24:14


Hvis Franks forslag ikke rækker, så prøv at skifte olie. Hvis du ikke ved hvornår den sidst er blevet skiftet, er det beroligende for sindet.
Og noget helt andet; ikke for at tage modet fra dig, men jeg håber du kan få hjælp af en lokal Minispeed-bruger, for at køre en Mini på værksted, bliver meget nemt økonomisk ruin! :-(
Synkromeshringen på andet gear er som regel den første, der slides.
Men den gemmer vi lidt endnu :-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 20-07-2010-13:33:12


Jeg kan se du bor i Lyngby, så det nemmeste vil være, hvis du kører til Virum, så kan jeg kigge på den.

Ring til 4585 6068

Boman

Svaret d. 20-07-2010-15:24:21


havde samme problem (tror Jeg) når man med den gamle gearkasse gav min mini gas i 1 og 2 gear kunne den ikke komme i 3 og 4 ligesom om du ikke kunne flytte gearstangen til den sidde hvor 3 og 4 ligger så skulle den enten presses meget hårdt over til seden eller ned i anden igen for at skifte til 3 og 4 gear så hvis det er noget ligende samme problem bliver jeg også nysgerrig

zeemax mini

Svaret d. 20-07-2010-22:17:10


wow tak alle sammen for hjælpen...har ik en mekaniker i nærheden...var hos en på lolland igår .. han luftet koblen ud kom div olier vand og væsker på... wow tænkte jeg.... men nej 4 timer om at komme hjem.. ved sku ik hva han har lavet eller om mini blev sur.. for nu vil den ik gå i noget gear når den skal starte.. skal slukke motoren også sætte den i gear og file godt så kan vi køre.. kan så skifte gear op a.. men lige så snart der er rødt så går den ud... så vi er kede a det....

mini me

Svaret d. 21-07-2010-09:12:44


tak...boman...det gør jeg...

mini me

Svaret d. 21-07-2010-09:23:41


Se, det er den rette ånd.
Sådan, Boman! ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 21-07-2010-12:12:58


tak alle for svar og hjælp... mini me stå nu hos Boman og er gode hænder :-D

Tak Boman for hjælpe i dag og tak for at du vil tage dig er mini me
hilsen
betina

mini me

Svaret d. 21-07-2010-19:04:14


Tilbage