defekt benzinpumpe resultere nok i ny motor

15-07-2010-23:45:56

min 1275a+ motor begyndte at ose og bruge en del vand og olie, og fik tilsidst en del udsættere, så gik igang med at skifte toppakningen. jeg fik planslebet toppen, slebet ventiler, nye oliehætter og det hele. motoren blev samlet, SUkarburatoren blev renoveret og bilen skulle være køre klar til sommeren.
Men den ville ikke starte, så jeg trak benzin tilførselsslangen af karburatoren og konstaterede at min mekaniske AUF800 pumpe ikke pumpede benzin op til karburatoren. NÅ jamen så lavede jeg en imidertidig colaflaske med benzin, til karburatoren så den fik benzin, så startede den og den lød fint, godt tænkte jeg, så måtte jeg jo bare fikse benzinpumpen.

så jeg piller pumpen af og konstatere at der mangler den arm og fjeder som går ind og vipper på knasten for at pumpe benzin op. det kan jo kun ligge et sted, og det er nede i bunden i gearkassen/bundkarret.

jeg kan se armen på benzinpumpen er blevet måslet ud af pumpen, og den har smadret baklit pakningen også?

der er nok ingen anden vej end at pille motoren ud og skille den ad for at få de sidste stumper ud. bilen kørte uden problemer hjem, så gearne har nok ikke taget skade.

og når motoren alligevel skal skilles ad så kan man vel lige så godt hovedrenovere den, har nemlig også stempelringene mistænkt for at være lidt slidt.

DET ER FANDME TRÆLS NÅR MAN ENDELIG FIK PLADER PÅ SIT 3ÅR LANGE PROJEKT, FOR 1MÅNED SIDEN OG KUN HAR NÅET AT KØRE 300-400KM I DEN.
ØV ØV ØV ingen træf i år alligevel:(

****micke****

Jeg har kan sagtens følge dig mit problem er dog bare at jeg skal ha skiftet krumtappen.. men ja det er rigtig noget crap når sådan noget sker :-(

Henrik0225

Svaret d. 16-07-2010-16:04:06


Det er fandme surt - det er nok det man frygter mest.. gør jeg nu også, er stadig i gang med at resturere min Mini og håber virkelig ikke den kommer til at fejle noget! Specielt når man skifter alt, laver alt og er uhyr grundig og har brugt så mange penge på det - så er det bare ikke retfærdigt! :-( kan du ikke ligge et billede op af hvordan den ser ud nu her, inden du hiver motoren ud igen?

Subir

Svaret d. 17-07-2010-00:24:56


Subir.
så er der nye billeder;)

****micke****

Svaret d. 17-07-2010-21:54:43


Hvad skal man købe af benzinpumpe for at undgå ``uheld`` ? :)

DHD

Svaret d. 29-07-2010-10:08:42


Elektrisk.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-07-2010-11:10:27


Yeah, men er det ligemeget hvad man køber af elektrisk?

DHD

Svaret d. 29-07-2010-15:15:24


Tja........tjo.... godt spørgsmål.
Biltema har faktisk en type, der ligner den gamle SU pumpe. Det vigtigste, altså udover mængden, er at pumpetrykket ikke bliver for højt. Er det ikke noget med max. 3,5 til 4 psi, eller noget....
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-07-2010-15:22:39


De gamle giver et tryk på 2-3 psi (op til 1976 ca.)og 25 til 32 litter/timen

austin7

Svaret d. 29-07-2010-15:33:34


Jeg har en siddende som jeg ikke helt ved hvor kommer fra, men jeg ligger en sprit ny 1380 motor i med en hif44 og hele pivtøjet, så skal der vel noget tryk til? Jeg har også købt benzin regulator så jeg kan regulere trykket lidt :)

DHD

Svaret d. 29-07-2010-20:09:16


Trykket skal ikke være for højt, så holder svømmerventilen ikke tæt. Men kapacitet, det tæller!
Jeg mener Biltemas pumper fint leverer væske nok.
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 29-07-2010-21:03:07


Jeg synes jeg har læst mig frem til at 3,5 skulle være fint?

DHD

Svaret d. 29-07-2010-21:23:04


Tilbage