Sporing i nærheden af Køge

08-07-2010-17:54:04

Jeg skal have sporet mascotten, men synes at det er meget at give 750 kr. for det. Har snakket med flere i Køge og det er der prisen ligger...
Nogen der kender til et sted der kan klare det lidt billigere? eller er det prisen ?

Ellers så prøver jeg nok at klare det selv (nu har jeg jo trods alt renoveret bilen fra bunden af, så mon ikke jeg kan spore den nogenlunde selv...)

Hjorthen

Hej.
Prøv at tage en tommestok og et stykke kridt. Sæt 2 streger i samme højde på henholdsvis højre og venstre dækbane på bagsiden.
Mål afstanden mellem de 2 streger.
Rul bilen fremad (det er vigtigt at det er fremad)til stregerne er på forsiden.
Mål afstanden.
Afstanden på forsiden skal være 1,6 mm større end på bagsiden.

Metoden virker selv på nye biler.

Knæk og bræk

mvh
Tom

mini thirty

Svaret d. 08-07-2010-18:58:52

Hej
Det som i beskriver er ikke helt ok.
kun hvis den er 100% lige alle steder.
Ellers er det en 4-hjuls udmåling som skal til.
En bil styrer med baghjulene, så dette er det vigtigeste sted, at justere, derefter foran.
I dag kan man sætte extra på så alle vinkler kan justeres.

Hygge
JLF1

jlf1

Svaret d. 08-07-2010-22:05:45

hej JLF1.

Principielt har du ret.
Men. :-)
Næsten alle miniér er kommen fra fabrikken hvor kun toe-in / toe-out kan justeres. Og de er alle ``tisse skæve`` fra fabrikken. Og kører alle sammen.
Jeg har selv monteret fuld justerbar undervogn i år og en 4 hjulsudmåling kostede ca. 1000kr. Havde jeg ikke monteret det ville jeg blot spore den almindeligt, med målebånd.
Personligt ville jeg ikke ofre penge på en 4 hjulsudmåling hvis jeg ikke kan justerer det.

Men.. Principielt har du ret.

mini thirty

Svaret d. 09-07-2010-17:44:48

Kan spore den for 300 for dig. Kommer fra vordingborg. Der ska bare være stål fælge på da mit udstyr er a ældre dato.

clubman

Svaret d. 11-07-2010-01:25:46

Tak for alle svarerne. Har haft travlt i sidste uge, så har ikke nået at se på det endnu... Men tror jeg prøver at gøre det selv...

clubman >> Jeg har (desværre) kun alufælge til den... Ellers tak for tilbuddet :)

Hjorthen

Svaret d. 18-07-2010-20:49:48

Tilbage