24-05-2006 12:00:45
Hej.
Jeg har nu nogenlunde fundet en gylden middelvej, når det kommer til renovering og reperation af min mini. jeg vil gerne prøve noget nyt, og få nogle nye udfordringer, og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at installere en turbo på min mini. min motor er en 1275 a+ metro med elektronisk tænding og HIF44 karburator. der er ikke lavet andet tun end, bananmanifold og at der er pudset indsugnings og udstødningsporte. når man sætter turbo på, er der så [B]andre ting som skal udskiftes og forstærkes?[/B] jeg kender ikke nogle som kan finde ud af installere turbo, så jeg har også brug for nogle [B]informationer om hvor man evt kunne købe færdige kit med turbo, blow off ventil, slanger og rør[/B], eller hvordan man skal få rørene lavet og hvor store de skal være for at få ordentlig flow. hvor meget kan jeg forvente at vinde i HK? findes der nogle kit til karburatoren med andre nåle? som sagt er jeg ny indenfor tuningsverdenen, og har brug for nogle gode råd om hvad man ihvertfald [B]ikke skal gøre![/B]
på forhånd tak!
Mvh. Mikkel
Hejsa!
Velkommen i klubben, jeg vidste heller ikke ret meget om turbo osv., jeg købte et næsten komplet turbokit til min mini, det er bygget i england af et firma der hedder turbo technics.
Rør osv. har jeg selv hæftet op og derefter fået dem tig svejset på min arbejdsplads, jeg vil råde dig til at forhøre dig hos nogle der har prøvet at monterer turbo på biler før, da det letter din arbejdsgang meget! :-)
Jeg kører med en standard nål til en turbo hif44 (BDD), forstærket kobling osv., min yder 92,7 hk ved 0,4 bars ladetryk, hvilket er en forøgelse på ca 30 hk i forhold til standard :-) .
Jeg har lagt et link (se under links) ind her på siden til et firma i england der sælger stort set alt til trykladning, det hedder avonbar racing.
Nålen købte jeg ved minispares, resten er købt hos ÅKM Racing i thisted (Georg Mikkelsen).
Held og lykke med projektet, og du er velkommen til at kontakte mig hvis der er noget andet du vil vide, da jeg efterhånden har rodet lidt med trykladning!.
Mvh Gomme
gomme
Svaret d. 24-05-2006 12:51:53