genopbyg af 1275

05-07-2010-21:47:03

Har fundet en gammel træt hund af en 1275 motor frem fra gemmerne, jeg skal jo lave et eller andet her i sommer, det bliver så den jeg vil rode/ have renoveret. Det skulle gerne ende med en god og pæn hurtig motor til bykørsel ``Hurtig frem og tilbage``, om det kræver 70 eller 80-90Hk ved jeg ikke, men kender i til link til sider med motore, hvor der beskrive hvad de yder og hvad de indeholder af stumper eller har i bare forslag selv må i gerne komme med dem. Det er en alm 1275 og ikke en A+.

Frank

minibisse

Prøv at læse lidt i Vizards bøger. Han har diverse opskrifter.
Og så Keith Carvers artikler på Minispares er også god læsning.
Men en Piper 270 knast kan du få en ganske kvik motor, uden at den bliver træls i bytrafik.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-07-2010-00:14:43


Der er også ham her, jeg tror nok det er ham Carsten mener. ;-)
http://www.minimania.com/_A_Calver_s_Corner.cfm

julianfalck

Svaret d. 06-07-2010-00:33:40


Nemlig, Julian. Jeg kan bare ikke stave............ ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 06-07-2010-06:25:33


Carsten ved du hvor jeg finder en Piper 270 knast, jeg har søgt rundt, men har ikke fundet en endnu. Skal have købt Stempler, knast og lejr, ovs men kan altså ikke lige finde den omtalte knast.

frank

minibisse

Svaret d. 26-07-2010-18:20:45


Godt spørgsmål, Frank. Det ser sgu ikke ud til at der er den store omsætning i det fabrikat :-(
Bruno Hansen havde vist, men det ser ikke ud sådan længere.
Avonbar heller ikke.
Nu skal du jo heller ikke vælge den, bare fordi jég foreslår det! ;-)
Der må være andre, der kan og vil byde ind med deres erfaringer, ikke?
Ellers noget i samme retning, som Kent 266/276.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-07-2010-20:01:42


Nej jeg tager ikke bare noget kun fordi en nævner den, jeg kikker på flere andre Kent 266/276 har jeg kigget lidt på, men kunne jo være fin lige at se den du nævnte inden valget skulle falde. Suger bare lidt til mig i mens jeg under under søger hvad jeg skal have i.


frank :-D

minibisse

Svaret d. 26-07-2010-21:52:00


Lyder godt. Ellers skulle jeg jo høre på ævlet, hvis motore kom til at gå som en kasse søm! :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-07-2010-21:54:30


hvad med en gammeldavs garagetuning lettet svinghjul - planet top - M manifold og og et Lcb udstødningsmanifold det vil gøre den perfekt i byen.

minimiglia

Svaret d. 27-07-2010-08:07:20


Jamen det er da heller ikke ilde.
Der er trods alt en pæn sjat at hente, inden man kaster sig over knastakslen.
Knast skrev da engang om at man kunne nå et godt stykke, bare ved at optimere indmaden, plus et pakningssæt vel at mærke! ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-07-2010-11:12:28


Det der lige nu er planen. Motor skilles helt ad, blokken bliver boret op 0,30 eller 0,40 og stempler købes der efter, krumbassen bliver slebet og sat i igen samt nye lejr, Knasten ryger ud og ny købes(har dog ikke beslutten hvilken en der kommer i). Topstykket bliver planet og ombygget med nye ventiler til blyfrikørsel. Når alt dette er gjort samles den igen og sættes i bilen med et stage 1 kit og måske de dobbelt su jeg har til at ligge ellers bare en su.

Frank

minibisse

Svaret d. 27-07-2010-13:26:35


MUMS! Det lyder som en god pose lækkerier! :-)
Husk nu endelig IKKE at regne med mærkerne på forkædens hjul. Og brug endelig kr,- på et dobbelt forkædesæt.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-07-2010-16:36:52


Ja det er Mums, jeg lavede en 1275 motor sidste år som køre super og nu prøver jeg at lave en igen.Der sidder i forvejen en dobbelt kæde, køber nok en ny kæde, men bruger de gamle hjul. Hvorfor skal jeg ikke regne med mærkerne, bør/skal de ikke passe over hinanden når den samles.

frank

minibisse

Svaret d. 27-07-2010-17:15:21


Jo, de burde passe, men gør det vist sjældent. Så at justere knasten ind med måleur til at finde top-dødpunkt, og knastens punkt for max. løft, kan anbefales.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-07-2010-21:04:17


Hejsa.

Der er endnu delte meninger, om brug af enten:

1.Justerbar dobbelt knaskæde kit.
2.Forskudt ``Not``(cam keys offset) fra 1 grad til 9 grader!
3.Om der skal bruges, kæde strammer!


Jeg har ingen erfaring, hvad er jeres!

Hygge.

JLF1 ;-)

jlf1

Svaret d. 28-07-2010-10:50:14


Glem alt om den såkaldte kædestrammer. Den er der kun for at tage støjen fra kæden. Den kan IKKE fjerne noget som helst slup i kæden.
Så dobbelt kædesæt. Selvfølgelig er justerbart lækkerier, men ikke absolut nødvendigt.
Man kan jo også file notgangen op, og lægge et stykke søgerblad ind.
Det kunne man jo for 25 år siden, så det............. :-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-07-2010-12:50:21


Tilbage