Tænding Megajolt

29-06-2010-21:51:12

Efter lange og umodne overvejelser er jeg nået til investere i et Megajolt system. Efter hvad jeg kan gennemskue må det være vejen frem, og til den pris i forhold til konventionelle fordelere synes jeg økonomi contra virkemåde hænger bedre sammen, eller???
Er der nogle her der har dårlige/gode erfaringer af enhver art, ang.dette??
Ethvert indput om dette el. tilsvarende styresystemer modtages med åben interesse!!
Mvh. rgsa10

rgsa10

Hej du, ved ikke om du kan bruge det her link

http://forums.lr4x4.com/index.php?showforum=36

men du får det lige.

Det handler mest om V8ere og offroading men håber der er noget du kan bruge :)

Hilsen Kasper

Kasparr

Svaret d. 29-06-2010-23:10:13


Jeg kender ikke Megajolt, men jeg har selv anvendt en Ignition Only computer fra DTA, sammen med tandkrans og føler på den forreste remskive.

Det virkede udmærket da jeg benyttede en Kent scatter cam 286, men da jeg monterede en mere moderat knast, var den stort set umulig at starte.

Det er således, at motoren skal køre nogle omgange, før computeren har fastlagt toppunkt og grader med tilstrækkelig præcision. I den periode tænder den mindre præcist, nogle gange med så stor fortænding, at motoren næsten stopper - starteren (hvis det er den oprindelige inertistarter) bliver slynget tilbage, og man kan forsøge at starte een gang til - med samme resultat.

(Det er nok derfor, at de nye minier har en anden starterkonstruktion.)

Derfor købte jeg en 123ignition, og nu starter den øjeblikkeligt.

Da jeg havde monteret 123ignition, ærgrede det mig, at jeg havde brugt al den tid - og penge - på DTA computeren, i stedet for at have købt en 123ignition fra starten.

Boman

Svaret d. 30-06-2010-09:57:53


Hej.
Jeg overvejer selv at købe et Megajolt med tiden. Også fordi jeg er en nærigrøv og det er billigt.
Men også fordi jeg har læs mange rosende ord om det på www.turbominis.co.uk
Der findes næsten ikke andre tændingssystemer i deres verden.
Jeg tror det er OK. Jeg har kun læst positivt om det.


mvh
tom

mini thirty

Svaret d. 30-06-2010-21:19:27


Du skal ha fat i Fischer Teknik, Daugaard. Han ved alt hvad der skla vides om Megajoult

hobiman

Svaret d. 30-07-2010-02:53:40


Daugaard? altså scanturbo.dk? eller? :)

Well, jeg har et megajolt system - har siddet og læst alt hvad jeg kan omkring det og er ved at være sådan nogenlunde inde i hvordan det fungere, skal til at ligge min 1380 motor i min 72`er mini med megajolt systemet, så må vi se hvordan det kommer til at spille, er lidt spændt - har kun leget en smule med megasquirt på en toyota starlet.

Megajolt skal, så vidt jeg kan læse mig frem til ikke køre nogen omgange, men du indstiller stort set alt på forhånd, så kan du så finjustere med motoren kørende.

Desuden er det fede ved megajolt at du kan købe billige dele til det da det stammer fra ford biler og et par mazda`er :D..

Hvis man ikke lige kan finde noget brugt her i dk, er der et par sider i usa der sælger billige EDIS 4 ``stumper`` - så umiddelbart vil jeg sige go for megajolt, få fat i den nyeste version 3 og så læs lidt om det, der er rimeligt med dokumentation :)

DHD

Svaret d. 31-07-2010-00:46:12


hej Morten Fischer hedder ham du skal snakke med han er bruger her på siden

http://www.minispeed.dk/mini2/member/user_profile.asp?user_id=77

han ved en masse om forskellige motorstyringer og vil sikkert gerne hjælpe dig, du kan sikkert også købe et Megajolt system ved ham med ledningsnet til så det passer til minien :-D
han kan også lave et ``start`` map så du kan få bilen start op så du kan komme godt igang ;-)

mvh. Rasmus

mayfair91

Svaret d. 31-07-2010-13:11:39


Tilbage