Større kaburator?

15-06-2010-00:18:02

Jeg har pt. 1 stk. HS6 siddende på min 1275 ccm motor og kunne godt tænke mig lidt mere power. Jeg er så faldet over det her kaburator sæt hos Minisport.

Kan det monteres på uden de store omrokeringer?

http://www.minisport.com/mini-spare-parts/info_WBBMS2965.html

Samtidig skal jeg bruge nogle nye 10`` dæk med rigtig godt vejgreb. Nogle bud?

MiniPete

Det er ikke sikkert du kan få plads til et luftfilter, for tragtene er vist ret vigtige.
Men hvis din motor ellers er standard, bliver effektforøgelsen minimal, og kun i topomdrejninger.
Momentet ved lavere omdrejninger er bedst med en SU. Så afhængig af hvilken manifold, du har på nu, ville jeg mene at pengene nok var bedre givet ud til noget tuning af top/udstødning/knast, osv.
En HS6/ HIF 44 er god for mere end 100 heste, hvis jeg lige husker Vizards tabeller korrekt.
Men Weberlyden er jo uovertruffen, syntes nogen ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 15-06-2010-00:43:44

Tak for svaret. Pt. sidder der bananmanifold på og 2`` udstødningssystem.

Motoren er en MG Metro 1275 ccm med planet topstykke og skarpere knast. Motoren yder ca. 70 hk. (har jeg fået af vide, har ikke selv testet den).

Måske en HS6 mere så?

MiniPete

Svaret d. 15-06-2010-09:00:11

Undskyld, men er det ikke for lidt heste? Det burde den jo have som standard MG Metro motor.
2 HS6 er kun til ræs, skriver de kloge ;-)
Men en enkelt HS 6 eller HIF 44 er rigeligt. Hvis du kan finde noget tragtværk og et ordentligt dybt filter, rækker det til de heste.
Jeg kan godt se det æstetiske i dobbelt SU :-) Det ser sk*degodt ud, og giver et hurtigere speederrespons, men mere effekt? Det er ikke pengene værd.
Ellers skulle du evt. prøve et sæt 1,25`` SU´er. De kan få alle Minimotorer til at gå godt. Men som sagt, ikke for effektens skyld.
Hvis toppen kun er planet, kunne du kaste dig ud i noget slibning af porte og forbrændingskammer.
Hvis du skal henslæbe nogle sommerdage under parasollen, kan David Vizards bøger godt anbefales som selskab ude i skyggen ;-)
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 15-06-2010-12:14:36

Tilbage