02-06-2010-18:02:18
Hej
Har lige fået et lille problem med min mini 850 mk1 den er begyndt at slå den sikring til blinklys/bremselys/benzinmåler har været ved og se om der er en ledning som kortslutter men ikke fundet noget endnu, er der nogen som har en ide eller har været ude for det samme.
Kim
Hej
Jeg har nu fundet frem til en ledning som slår sikringen men er det mulig at måle sig frem da der er en del grønne ledninger eller det er benzinmåleren som kortslutter
Kim :-O
minicooper
Svaret d. 02-06-2010-21:59:52
Har du hevet ledningen af stikket til tanken, så kan du da i det mindste sikre dig, at tankmåleren er ok.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 02-06-2010-22:03:29
Jeg har taget alle ledninger på øverste sikring sat en i efter en indtil jeg fandt den som springer sikringen ,så blinklys og bremselys virker igen, men ikke tankmåler men den grønne ledning som slår sikringen kan jeg ikke rigtig følge uden at splitte ledningsnettet ad, men kan jeg måle mig frem for at følge ledningen eller skal jeg ned og købe flere sikringer til forsøg.
Kim
minicooper
Svaret d. 02-06-2010-22:16:58
Hvis din model har spændingsregulator, fordeler ledningen sig der. Du kan se den på bagsiden af speedometeret.
Den deler sig til viskerkontakten og hen til olietrykslampen.
Hvis du kan komme til bag speedometeret, kan du tage ledningen om til tankmåleren af. Grøn/sort, og så prøve at måle om der er modstand i den.
Nogle Ohm skal der være, da den jo går til stel gennem tankmåleren.
Men husk endelig at tage batteriet fra, hvis du måler Ohm.
Evt, hvis du har en prøvelampe, kan du slutte den til mellem den dårlige ledning og spænding et eller andet sted. Og på den måde konstatere om der løber strøm.
Og så hive ledningen af tanken, og se om kortslutningen forsvinder.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 03-06-2010-00:13:43
Hej
Jeg kan komme til speedometeret fra motorrummet,så det vil jeg se på i eftermiddag så må jeg igang med prøvelampen
Kim
minicooper
Svaret d. 03-06-2010-07:35:59
Hej
Jeg har prøvet og tage ledninger af ved spændingsstabilisator bag på speedometeret(1grøn og 1db grøn ledning) og fra ved tanken samlet dem igen en efter en uden sikringen sprang ,det er mærkeligt,kan man købe den regulator uden og skifte hele uret?.Det skal siges jeg har før kun kørt små ture og at den begyndte på problemet efter en køretur på ca.100km
mvh kim :-O
minicooper
Svaret d. 04-06-2010-18:29:39
http://www.minispares.com/Product.aspx?ty=pb&pid=35969&title=
Det er den dims. De danske pushere har den sikkert også.
Du skal bare være obs på, nok ser den original ud, men jeg mener Minispares har fået lavet dem med ``moderne`` elektronik indeni, og så ved jeg ikke om den vil virke, hvis din Mini har plus på stel.
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 04-06-2010-19:21:33
Hej
Den har plus på stel,så kan det vel være en mulighed for at det er den som kortslutter og får sikringen til at springe,har du (jelshøj)været ude for at den går i stykker. Hvornår gik Mini fra plus på stel.
mvh Kim
minicooper
Svaret d. 04-06-2010-22:27:14
Tjae.........omkring MKIII, mener jeg.
Hvis den regulator er gammeldags, så er lige meget hvad vej batteriet vender.
Ikke ligefrem kortsluttet, men bare at de er holdt op med at virke, pga det hele indeni var korroderet i smadder.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 05-06-2010-01:07:37
Hej
Det er mærkelig nu har jeg været ude og køre igen, men den slår ikke sikringen , jeg kan godt nok ikke finde ud af hvad fejlen skulle være. :-O
Kim
minicooper
Svaret d. 05-06-2010-17:33:17
Det kan jo være en ledning, der er gnavet igennem, som så periodisk kortslutter til stel et eller andet sted.
Carsten.
jelshøj
Svaret d. 05-06-2010-18:00:59
Hej
Ja det har jeg også været ved at rode med,særlig dem der løber langs topedostykket
Kim
minicooper
Svaret d. 06-06-2010-09:23:53