Stop af motor!

02-06-2010-16:23:06

Hej
Min motor.
Har lige haft den startet (første gang), skal lige have den, til at lade være med at hakke, når den stoppes!
selv om jeg åbner for ventilen(til manifolden), holder den ikke, vi prøvede 4 gange og sidste gang gik det godt!
Min far/chef mekanikeren, mener den får for fed en blanding og det kan også være årsagen........
Motoren var for varm, til at vi ville skille den af, så det må blive en anden dag.
Det tog desuden flere timer at få karburatorene/manifold&filtre passet til.
Motoren lyder frisk:::::::

Har lige fået oplyst af ÅKM.Racing, at min motor skal stoppes i 1-gear.
Så blev jeg det klogere.

Vi prøver lige, at give den en mindre fed blandning, en anden dag.
Nu skal vi lige ud og hjælpe en anden Mini fan, med at starte hans motor op..

Ses.
JLF1

jlf1

hej
Hvis du har den motor i som er på dine billeder burde du ikke skulle stoppe motoren i 1.gear det er kun på nyere motor at der sidder en kontakt ved gearstangen som så åbner for en lille luftventil ved karburatoren så motoren får falsk luft ind når man slukker for motoren... men selfølgelig kan man godt sætte den i gear og så slippe koblingen men sådan burde det bare ikke gøres...

men prøv at dreje tændings-tidspunktet lidt tilbage da det mere tyder på at den tænder for sent..

mvh Rasmus :-)

mayfair91

Svaret d. 02-06-2010-17:14:59

`` En tunet motor skal stoppes i 1. gear!`` Sådan sagde Hr. Molbech fra Djursland engang. Det skulle vist ikke opfattes som et forslag :-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 02-06-2010-17:59:00

Hej igen

Mini vennens bil havde en dårlig tændspole!
Så kan den igen.......

Jeg har den ventil på, men det er ikke nok.
Skal lige have luftet koblings cylinderen ud, så den kan sættes i gear/stoppes.

JLF1

jlf1

Svaret d. 02-06-2010-18:35:09

Hej igen...

Har sat ventilen til tændings strøm, så den er lukket ved start, men åben ved stop.
Selvom jeg tog toppen/skruen af indsugnings manifolden, direkte.
Huggede den vidre, så prøver lige, en lidt magre blanding/ og er klar, til at sætte i gear/stoppe.

Ses.
JLF1

jlf1

Svaret d. 02-06-2010-18:39:28

Tilbage