29-05-2010-21:46:44
jeg står med et karroseri jeg gerne vil have i et syrebad, kan det lade sig gøre her i dk? har meget dårlige erfaringer med sandblæsnng
Ja, Dansk overflade teknik DOT.dk kan hjælpe dig.
cooper 91
Svaret d. 31-05-2010-15:28:26
Jeg ville ikke putte mit karosseri i et syrebad.
Det er ok på de tilgængelige overflader, men hvad med alle samlinger/dobbeltplade?
Jeg ville være nervøs for at syren trænger derind - og ikke bliver fjernet ordentligt.
Da jeg istandsatte min Cooper S karosseri, fjernede jeg front + paneler, fik karosseriet og de pladedele der skulle påsvejses metaliseret (sprøjtegalvaniseret).
Det er 20 år siden og der er ikke skyggen af en rustplet (de første 8 år kørte den hele året).
Boman
Svaret d. 31-05-2010-15:45:21
Hva koster det at få sin bil sandblæst og spøjtegalvaniseret ? Skal nemlig snart igang med mit eget hundehus
Juste
Svaret d. 03-06-2010-13:51:31
hvis man nøjes med kanter, samlinger og bund ind/udvendig og tagrenden så sider og tag ikke bliver blæst kan det vel klares for et par tusind :-)
rød1000
Svaret d. 03-06-2010-17:56:02
Nu er det jo 20 år siden, så hvad prisen er nu, ved jeg ikke.
Jeg betalte 6000 kr inklusiv forrammen (bagrammen var varmgalvaniseret) for det hos OMØ
http://www.omoe.dk/Page-1.aspx
Om de stadigvæk sprøjtegalvaniserer ved jeg ikke, men prøv at spørge dem.
Jeg overvejede varmgalvanisering, men først skal den i syrebad og bagefter i 475 grader smeltet zink. Karosseriet vil ``slå sig``, så den ikke kan bruges bagefter.
Da jeg ringede til en varmgalvanisør, for at spørge, om de havde et kar der var stort nok til en mini, frarådede ham mig det, og sagde - at han havde set voksne mænd græde - når de så hvad der kom op af karet.
Forøvrigt er min bil - bortset fra bunden udvendigt og indvendigt - ikke sprøjtegalvaniseret på de store plane flader, for at undgå, at de ``slår sig``, men bilen ruster heller ikke på det store flader (hvis de ellers er malet forskriftsmæssigt)
Boman
Svaret d. 03-06-2010-18:08:24
Hej Jeg fik sandblæst i efteråret. Jeg var glad for, det er meget nemmer at se hvis der er huller. Jeg startede med at grunde at de steder der var fine. Det var ikke på de store flader men hele bunden ude og inde ja faktisk hele kabinen. ca, 2000 kr.
austin7
Svaret d. 03-06-2010-19:26:38