Står skæv

25-05-2010-21:53:35

Vi er 2 der lige har samlet en mini mere helt fra bunden af, vi har kørt et par gange i den, men bilen er ca 2.5 cm højre i v side end h side. På torsdag skal vi have kigget lidt på det, men 2,5 er pæn meget, er der nogle gode bud her inde hvad det kan skyldes evt nogle der har prøvet det samme før.

frank

minibisse

Hej
Manden i højre side, skal på diæt!

Ha-ha

ses

JLF1

jlf1

Svaret d. 25-05-2010-22:08:21


:-)
Det kunne være den ene trompet ikke står helt præcis under gummielementet.
Den har meget nemt ved at kæntre, når man løsner fjederkompressionen. Har prøvet det :-(
Selve gummifjederen kan være klappet sammen. Spørg ``skrue``.
Han havde to, der var ca. 15 mm kortere end de burde være.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 25-05-2010-22:31:46


Nu har vi lige kigget på det og kan ikke finde grunden til at den står skæv, det er bare træls, alle trompeter/gummipuder sidder korrekt sammen, og når bagbro er i vatter er forbroen også, har også haft støddæmper af bar for at prøve noget. Hvad kan vi have over set mon.

Frank

minibisse

Svaret d. 26-05-2010-22:19:54


Hvis knokkelkuglen for enden af trompeten slider sig gennem nylonskålen, vil det hjørne synke. Men så meget?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 26-05-2010-22:28:43


Ja men 2,5 cm er forskellen fra H til V side og det er meget syntes jeg, og kan tydligt ses. Har lige nu svær ved at se hvad det skyldes, men bil kan køre og det er jo vigtig.

frank

minibisse

Svaret d. 27-05-2010-19:02:19


Der mangler ikke et mellemlæg øverst på forbroen?
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 27-05-2010-21:21:56


Nej, men det er godt nok underligt det her, jeg tænker og tænker ovs.................... over det til man næsten bliver grøn i hoved.

frank

minibisse

Svaret d. 28-05-2010-13:32:03


Jeg kom sgu lige til at tænke over, om du måler højden fra skærmkanten, oder was.
Det kunne jo være skævhed i karossen. Set før ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-05-2010-13:43:30


Nej ikke skærmkanten da man jo ikke kan regne meget med det. I bag er der målt fra vejen og op på til center af den aksel der går igennem bærarmen (altså ved smørniplen) det bliver 2,5 cm i forskel, bilen står tydeligt skæv og kan ses på lang afstand. Når bilen er løftet og på donkraft i begge ender og bagbro er i vatter er forbroen det også. Må ellers lige prøve at tage mig sammen til at køre min egen mini ud for at se om der en forskel et sted.

frank

minibisse

Svaret d. 28-05-2010-15:42:00


Okay.
Bagenden bliver ihvertfald højere, hvis man forveksler trompeterne, og får listet en ind fra en van.
Men nu er vi vist ret langt ude, ikke? ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-05-2010-15:53:52


Jo det er nok lige en tand for langt ude, trompeterne kommer fra samme bagbro og er ens. nok bare en dum dum ting der laver baladen.

frank

minibisse

Svaret d. 28-05-2010-17:02:29


:-) Det bliver jo desværre kun gætteri ude fra sidelinien ;-)
Carsten.

jelshøj

Svaret d. 28-05-2010-17:07:29


Ja det bliver bare gætteri, men det kunne jo være èn ramte rigtig, problemet skal nok blive løst før eller siden, jeg bliver ved med at rode med det til det er løst..

frank

minibisse

Svaret d. 28-05-2010-17:38:12


Kunne du eventuelt ikke prøve at måle selve trompeterne. hvis de ikke er lige lange, så må det jo også kune påvirke højden... Bare en tanke

Henrik0225

Svaret d. 28-05-2010-18:29:08


Hej kik på gummielementerne om de er ens for og bag. Allan

austin7

Svaret d. 28-05-2010-18:46:58


Der kan være forskel i gummi-elementerne, det kan være en af bærekuglerne der er gået igennem nylonbøsningen i selve armen, det kan være selve kuglehovedet der er knækket af, det kan være forskel i længden på trompeterne, eller en gummikegle der sidder skævt på selve rammen og endelig kan der være tale om en bagbro (uoriginal) der er svejst skævt op, således at længden hvor trompet, gummikegle og kugle sidder er forskellig i de 2 sider.

Prøv at kontrollere begge sider igen og hvis der ikke findes nogen logisk forklaring, så KAN man øge længden i den side der hænger ved at lægge en skive eller 2 imellem trompeten og selve kuglen, der hvor den er stukket ind i keglen.

Husk på der skal ikke RET meget til før du hæver de 2,5 cm. Ca 2,5-3 mm øget længde på trompet/gummikegle/kugle vil give de 2,5 cm du mangler....

Mvh
Anders E

Anders E

Svaret d. 30-05-2010-10:42:39


Hvis du har genbrugt dine gummipuder kan der være forskel i hårheden på gummiet. så hvis du har monteret en bag i, der før har siddet foran, vil gummiet blive trykket mere sammen i den ene side end den anden. (altså bag i bilen har du en for fra og en bag fra i)
Jeg har også haft min mini totalt adskildt og så bygget op igen, og da fik jeg ad vide af en mand at jeg skulle være opmærksom på de gummipuder ikke blev byttet rundt.

mvh. Micke

****micke****

Svaret d. 30-05-2010-14:02:49


Jeg siger tak for jers bud så er der lidt at gå efter, jeg har også tænkt nogle af de muligheder der nævnes, men når man så står og kigger på det kan der være noget man lige glemmer at kigge efter. Nu har jeg ikke bilen men vi må se hvad der er galt eller hvad vi gør næste gang vi skal rode med den.

frank

minibisse

Svaret d. 30-05-2010-14:48:54


du kan også montere et hi-lo sæt så kan du justere bilen helt præcist.det har jeg selv gjort.
Mini steen

mini steen

Svaret d. 30-05-2010-19:37:17


Tilbage