Elfejl

16-05-2010-00:45:54

Har lavét lidt om i ledningsnettet på min Mini fra 77.... så nu kører lyset over et relæ MEN nu smelter plastiken omkring sikringen, men sikringen springer ikke, gode råd og løsninger modtages...

jep@jepjep.dk

Du kan finde to halvt så kraftige sikringer og fatninger til... Så bliver det jævnt fordelt...

julianfalck

Svaret d. 16-05-2010-09:47:22

Har du lavet noget om, så lyset går gennem en sikring? For lygterne er normalt ikke forsynet via en sikring.
Hvis det er den oprindelige sikringsbox, der smelter, kan det jo bare være selve stikket, der har dårlig forbindelse.
Lygterne begynder ikke at trække mere strøm.
Ellers kan du forsyne relæet via en ledning på 2,5 mm2 eller mere fra selve startrelæet.
mvh. Carsten.

jelshøj

Svaret d. 16-05-2010-10:40:23

Hej meningen med relæ er at skåne kontakten (mere lys). så sæt relæet over den og træk en ny ledning til relæ kontakterne hvis det er sådanne at du har begge lys (højt og lavt) tændt samtidig stiger forbruget med varme til følge.Gør som Jelshøj skriver så er forbruget ikke ved boxen. og hvilket relæ bruger du. Du har da 2 stk. jeg bruger selv 4 da jeg tænder noget af lyset når den lader som minium lys. Allan

austin7

Svaret d. 16-05-2010-11:51:54

Tilbage