14-05-2010-20:40:19
Hej
Håber nogen kan hjælpe mig....
For to år siden købte jeg en 94 Rover Mini Cooper, der viste sig at være et sminket lig.. Den så rigtig pæn ud når jeg købte den, men den havde helt vildt mange alvorlige fejl, til trods for at den lige var synet. Jeg har smidt ret mange penge i den efterhånden, og i onsdags var jeg til syn med den, men synsmanden kunne ikke finde noget stelnummer, andet end på pladen der er fæstet inde foran i motorrummet. Så den blev ikke godkendt...
Jeg har prøvet at lede efter et stelnummer andre steder, men kan ikke finde det.
De ting jeg har fået lavet efter jeg overtog den, indebærer ikke noget med at fjerne stelnummeret, så jeg tænker at det må være et sted...?
Det burde have været der når den blev synet for to år siden. Eller så var synsmanden korrupt. (hvilket de andre fejl kan tyde på)
Nogen der ved om der er ``alternative steder`` stelnummeret kan være præget?
Stelnummeret kan sidde i ``tagrenden`` langs bagkanten af forklappen. Altså i den kant i torpedopladen, som hjelmen lukker ned i, mellem viskerarmene. Lige bag karburatoren, hvis altså din motor havde sådan een! ;-)
mvh. Carsten.
jelshøj
Svaret d. 14-05-2010-20:50:22
Hej
Hvis du har reg.attesten på bilen.
kan du få en gratis, ihugnings attest ved Applaus.
Ses.
Mini folk.
JLF1
jlf1
Svaret d. 14-05-2010-21:54:10
ihugnings attest?
Sondre
Svaret d. 14-05-2010-22:19:56
Jeg prøvede nøjagtig det samme med min `95 rover mini, som også var nysynet, men viste sig og være i dårlig stand, men stelnummeret på min sidder i kanten af torpedopladen under hjelmen, det er ikke så nemt og se med mindre man stikker hovedet der ind, se billedet : [img]http://iloapp.perfectlyinsane.com/data/_gallery/public/0/1273869294_resized.jpg[/img]
mvh. Frank
FWZ
Svaret d. 14-05-2010-22:39:32
Hej
Jo, hvis de ikke mener, at de kan finde stel nummeret.
Så laver de en vitterligheds attest, på at de også mener at din reg. attest passer til denne bil.
Så laver de en ihugnings attest, gratis.
Du tager så hjem med denne, og hugger nyt nummer i.
og det skulle så være det.
mvh.
JLF1
jlf1
Svaret d. 15-05-2010-07:25:08
Tak for hjælpen, alle sammen.
God weekend,
Sondre
Svaret d. 15-05-2010-12:17:25
Hejsa.
På min sidder der et stelnummer i bundpladen lige foran passagersædet. Er det så ``ikke`` korrekt :-O, eller er der alternative placeringer??
MVH Knud
mini/senior
Svaret d. 15-05-2010-14:50:12
Jeg har lige fået lavet noget rust, og heldigv is havde mekanikeren ikke smidt stumperne ud, så vi fandt nummeret på kanten af den gamle torpedoplade... Heldigt.
Det er vist flere steder det kan sidde. Bundpladen, bagklappen og i motorrummet..
Sondre
Svaret d. 15-05-2010-15:45:04
mini/senior,,,,jo det kan det sagtens,,det har nok noget med årgang at gøre..??? der sidder det også i min.
slowrider
Svaret d. 15-05-2010-17:05:08
Min havde heller ikke noget stelnummer da jeg var til syn. Synsmanden sagde at jeg bare skulle banke nummeret i en plade og svejse den i. Så klarede den omsynet uden problem. Jeg satte den foran det højre sæde på topedopladen
Laze
Svaret d. 15-05-2010-20:42:36