10-05-2010-22:19:26
Hejsa
Har lige midlertidigt sat olie køler på biler, men må så skære ud i det gamle gitter, for at der er plads til denne.
Er der en som kan vise mig, placeringen i højre side under hjelmen, hvor der så bores, runde huller, i hjelmen.
Og hvor fåes extra lange slanger!
mvh.
JLF1
Hej.
På min sidder oliekøleren bag gitteret i venstre side i kørselsretningen foran generatoren. Der er ``udmærket`` plads til den :-S .
Slanger kan købes ved bl.a. Huddersfield Spares, men også MINI Spares og andre har dem. (Se Mini Speed under links).
MVH Knud
mini/senior
Svaret d. 11-05-2010-11:11:17
Bruger du bilen til race eller landevejskørsel?
Jeg har en Cooper S, der som standard er forsynet med oliekøler, men siden vi fik hastighedsbegrænsning (1973), har jeg ikke haft brug for den til landevejskørsel, og har derfor afmonteret den.
Det er noget helt andet, hvis du kører race eller andet med høje omdrejninger (>5000), så er den absolut nødvendig.
Har du en olietemperaturmåler?
Husk - moderne olie har intet imod at kommer over 100 grader.
Jeg har kørt hillclimb uden, løbene er så korte, at oliekøler er unødvendig.
Hvor bor du henne? Jeg har både oliekøler og slanger liggende.
Boman
Svaret d. 11-05-2010-14:32:20
Hej
Prøver lige om der er plads ved generatoren.
Får lige lavet nogle nye slanger, ved den lokale Traktor handel, de kan lave dette (genbruger bare den del, ind til motoren, da de ikke har dette gevin).
Ses og tak Mini folk.
JLF1
jlf1
Svaret d. 12-05-2010-10:50:47
Hej igen
Dem som de lokale, kunne lave passede ikke.
Så jeg er ved at se, hvilken en model fra MiniSpares, som kan passe.
Jeg mangler kun den fra motoren og hen til oliekøleren, som så vil blive ca.55-60(slange længde). med 90.graders studs, ved køleren.
Tager til Londan Torsdag, så jeg bestiller den i morgen aften, når jeg finder den rigtige....
Ses.
JLF1
Og tak til Boman.
ved ikke om jeg får brug for den, men nu er den der så!
jlf1
Svaret d. 16-05-2010-17:08:06