Trompet justerbar ?

07-05-2010-14:05:32

Hej. Har lige købt et sæt trumpet juserbar sæt, fordi jeg gerne ville have den lidt længerer ned til jorden. Men kan slet ikke finde ud af hvordan det skal side. Har ellers kigget hele min værkstedhåndbog igennem. Så håber der er en der kan forklare mig det ;-)

Dan Jakobsen

jamen hvis du kikker på bilen burde det give sig selv. det er dem som sidder fra bærearmen og hen til gummi keglen.
;-)

emaljevan

Svaret d. 07-05-2010-14:22:32

Hmm ja okay. Går lige ud og kigger igen. Bilen hænger nemlig på liften ;)

Dan Jakobsen

Svaret d. 07-05-2010-14:27:00

Er det ikke en der har mulighed for at tage et billede af det? For jeg kan godt nok ikke lige se hvordan den skal sidde.
Send det til linemaria89@hotmail.com

Dan Jakobsen

Svaret d. 07-05-2010-14:44:25

Hej.
Jeg har dem også, dog kun bagpå,
Men bagpå skal du ihvertfald ha` tanken ud, og støddæmpere af, mm. du kan få støddæmperen af i tank siden uden at fjerne tanken.
Når støddæmperne er a`e siger det sig selv, hele bærearmen falder ned og den gamle trumpet vil højest sandsyneligt blive siddende, strittende fremad, den rykker du bare af, og hvis du er heldig tager du gummi keglen med.
Der sidder en lille nylonkop i bærearmen der også kan skiftes, da jeg købte mine fulgte der to nye med.
Da jeg skulle ha de gamle af, fandt jeg ud af at varme dem ud med en bundselbrænder. Skub de nye i, gerne med en lille fedt klat først, så er de nemmere at brænde ud næste gang ;-)

Monter den nye trumpet og løft bærearmen op så der er kontakt, og monter støddæmperen som så holder det hele sammen, Vær sikker på du får samlet trompeten og keglen godt og det kommer lige ind i keglens sæde, når du så sænker bilen ned på jorden med hjul på vil det ``samle`` sig godt og grundigt.
Så vidt jeg husker giver 3mm på møtrikken ca. 1cm i højden...

Foran ved du skal bruge en eller anden form for keglekompressor, et mekanisk aggregat der kan klemme gummikeglen sammen så du kan få trompeten ud eller....

håber det hjalp
vh
Julian

julianfalck

Svaret d. 07-05-2010-16:58:54

Okay mange tak for hjælpen. Det var helt bestemt nogen jeg kunne bruge til noget.

Dan Jakobsen

Svaret d. 08-05-2010-09:27:02

Tilbage